e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Służą wysyłaniu, odbieraniu i przechowywaniu oficjalnej korespondencji (np. pism urzędowych, korespondencji sądowej czy decyzji administracyjnych). Są one równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru.
Po konsultacjach z przedstawicielami podmiotów, które miały wdrożyć system e-Doręczeń do 10 grudnia br. Minister Cyfryzacji zdecydował o przesunięciu terminu wejścia w życie obowiązku korzystania z systemu wobec wybranych podmiotów (przedstawicieli zawodów zaufania publicznego oraz przedsiębiorców wpisywanych do KRS) na 30 grudnia br. oraz zapowiedział dalsze przesunięcie maksymalnej daty wdrożenia usługi na dzień 1 stycznia 2025 r.
Czytaj więcej
Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało o przesunięciu terminu wejścia w życie obowiązku korzystania z doręczeń elektronicznych na 30 grudnia 2023 r.
W środę 6 grudnia do Sejmu wpłynął projekt nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych autorstwa posłów Polski 2050 Trzecia Droga. Zgodnie z nim termin wejścia w życie obowiązku posiadania adresu dla doręczeń elektronicznych nie może być określony wcześniej niż 30 marca 2024 r. i później niż 1 stycznia 2025 r.
W uzasadnieniu wskazano, że obecnie do 30 grudnia adwokaci, radcowie prawni, doradcy podatkowi, doradcy restrukturyzacyjni, rzecznicy patentowi czy notariusze muszą zarejestrować adres elektroniczny do e-doręczeń. Tą drogą następnie mają kontaktować się z administracją publiczną, podatkową czy też z wymiarem sprawiedliwości.