Wizz Air zwraca koszty biletów pasażerom. Polskie lotniska działają normalnie

Wizz Air poinformował, że pasażerowie, których loty w piątek odwołano, otrzymają automatyczny zwrot 120 proc. kosztów biletu w postaci środków WIZZ w ciągu 24 godzin od planowanego odlotu. Mogą ubiegać się też o zmianę rezerwacji lub zażądać zwrotu środków inną metodą płatności.

Publikacja: 20.07.2024 14:24

Wizz Air poinformował, że pasażerowie, których loty w piątek odwołano, otrzymają automatyczny zwrot

Wizz Air poinformował, że pasażerowie, których loty w piątek odwołano, otrzymają automatyczny zwrot kosztów biletu

Foto: Bloomberg

ula

"Zgodnie z naszą polityką, mimo że przyczyna zakłócenia była od nas niezależna, pasażerowie, których lot został odwołany, automatycznie w ciągu 24 godzin od zaplanowanego odlotu otrzymają 120 proc. zwrot w postaci środków WIZZ" - poinformował przewoźnik w komunikacie. Zaznaczono, że usługi rezerwacji biletów i odprawy online są już dostępne. Środki WIZZ, dostępne na koncie klienta na stronie Wizz Air, mogą być wykorzystane do rezerwacji lotu z przewoźnikiem.

Czytaj więcej

Wielkie zamieszanie na lotniskach w szczycie sezonu i kłopoty pasażerów. Kiedy należy się odszkodowanie?

Gdyby jednak podróżny zdecydował się na zmianę rezerwacji bądź chciał otrzymać zwrot środków za pośrednictwem innej metody płatności, którą pierwotnie zapłacono za zakup biletu, może ubiegać się o to za pośrednictwem infolinii oraz oficjalnej strony Wizz Air.

Wizz Air poinformował także, że wszystkie jego systemy działają już prawidłowo.

Czytaj więcej

Przywracanie rozkładów lotów po piątkowej zapaści. Ten weekend może być jeszcze trudny

Lotnisko Chopina pracuje normalnie, ale zaleca wcześniejszy przyjazd

W piątek doszło do awarii systemów Microsoftu, która sparaliżowała wiele lotnisk na całym świecie. Wpłynęła także na funkcjonowanie polskich lotnisk, które - ze względu na brak możliwości odprawy online, co wynikało z problemów z systemami linii lotniczych - dokonywały takich odpraw manualnie. To wydłużyło kolejki. Na warszawskim lotnisku w piątek odwołano 12 lotów, 10 było opóźnionych.

W sobotę lotniska pracują normalnie, działają także systemy odpraw online przewoźników. Przedstawiciele warszawskiego lotniska sugerują jednak, by pasażerowie przyjechali na lotnisko wcześniej, ponieważ w sobotę z Okęcia odlatują samoloty, które zostały odwołane w piątek, podobnie działo się w nocy.

Lotnisko zaleca także pasażerom monitorowanie komunikatów przewoźników oraz lotnisk odnośnie do swoich lotów.

Czytaj więcej

Co wiemy o CrowdStrike, firmie winnej wielkiej awarii Windows. Czeka ją trudny czas

Polskie lotniska nie padły ofiarą piątkowej awarii

Polskie lotniska nie odnotowały awarii, a problemy były związane z systemami przewoźników – powiedział w TVP Info wiceprezes Polskich Portów Lotniczych Marcin Danił.

"Myślę, że pomogło współdziałanie z liniami lotniczymi. Port lotniczy włączył się w akcję informowania pasażerów, aby przybyli 3 godziny wcześniej. Tak naprawdę statystycznie to 12 lotów zostało odwołanych, a 10 było opóźnionych, więc skala nie była duża, głównie chodziło o dwóch przewoźników - linie Wizz Air i Ryanair" - powiedział.

I dodał: "My jako lotnisko Chopina i jako PPL nie odnotowaliśmy żadnych awarii, natomiast w zakresie linii lotniczych chodziło o system bagażowo-biletowy, czyli służący do odprawy przez internet".

Ze względu na awarię systemów linii lotniczych, Lotnisko Chopina przeszło na odprawę manualną, co wydłużyło system odpraw, ale "poszło to dość sprawie". Wiceprezes PPL powiedział, że z tego, co wie, "w innych portach regionalnych też to poszło sprawnie".

"Systemy są odpowiednio zabezpieczone, jesteśmy dość sprawnie zabezpieczeni na tego typu awarie; należy pochwalić i służby lotniska, i służby przewoźników, że naprawdę dość sprawnie sobie poradzili" - powiedział Marcin Danił.

W piątek doszło do globalnej awarii systemów firmy Microsoft, której skutki odczuło wiele firm i instytucji na świecie. Rzeczniczka Microsoft Polska Anna Klimczuk poinformowałą, że zdarzyły się jednocześnie dwie awarie - dotycząca oprogramowania Azure, czyli platformy chmurowej służącej do administrowania aplikacjami i usługami, a druga związana z aktualizacją oprogramowania antywirusowego zewnętrznego przedsiębiorstwa CrowdStrike.

Awaria spowodowała zakłócenia i problemy w wielu branżach, m.in. lotniczej, finansowej, medialnej i na kolei

Łącznie w piątek na całym świecie odwołanych zostało 1390 połączeń lotniczych - wynika z danych analizującej ruch lotniczy firmy Cirium. Najwięcej, bo 512, przypadło na Stany Zjednoczone. Na piątek zaplanowano w sumie 110 tys. lotów.

"Zgodnie z naszą polityką, mimo że przyczyna zakłócenia była od nas niezależna, pasażerowie, których lot został odwołany, automatycznie w ciągu 24 godzin od zaplanowanego odlotu otrzymają 120 proc. zwrot w postaci środków WIZZ" - poinformował przewoźnik w komunikacie. Zaznaczono, że usługi rezerwacji biletów i odprawy online są już dostępne. Środki WIZZ, dostępne na koncie klienta na stronie Wizz Air, mogą być wykorzystane do rezerwacji lotu z przewoźnikiem.

Pozostało 90% artykułu
Transport
ICAO: Podróże samolotem bezpieczniejsze, choć nadal dochodzi do tragedii
Transport
PKP Cargo składa zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Jacka Sasina
Transport
To już koniec. Czeski narodowy przewoźnik znika z nieba
Transport
Kurierzy nie chcą ani etatów, ani pracy „na dziko”
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Transport
Związkowcy zablokowali tory w Katowicach. Protest przeciw zwolnieniom w PKP Cargo
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki