Nowe połączenie pociągów z metrem przy Dworcu Gdańskim i dodatkowy przystanek PKP w rejonie stacji metra Ulrychów – zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) ma w przyszłym roku zrealizować inwestycje ułatwiające podróżnym przesiadanie się pomiędzy tymi dwoma środkami transportu.
Inwestycje związane są z modernizacją kolejowej linii średnicowej. PLK zaplanowała budowę nowych peronów na stacji Jelonki, na tzw. dużej linii obwodowej pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Główną Towarową. Natomiast w pobliżu stacji metra Ulrychów ma powstać nowy przystanek.
Czytaj więcej
Rząd nie zrezygnował z planów budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK). W najnowszym, czyli – jego zdaniem – realnym harmonogramie termin otwarcia lotniska to 2032 r. Być może nastąpi to nawet później – w 2035 r.
– Stanowiłby uzupełnienie sieci kolejowej w obrębie warszawskiego węzła kolejowego i kolejny dogodny punkt przesiadkowy. Efektem inwestycji będzie stworzenie alternatywnego ciągu komunikacyjnego od zachodu do centrum stolicy jeszcze przed modernizacją linii średnicowej — zapowiada Karol Jakubowski, rzecznik PLK.
Dlaczego dworzec Warszawa Gdańska wymaga przebudowy?
Spółka opracowuje teraz dokumentację niezbędną do przygotowania projektu. Ma go zrealizować w 2025 r. Jeszcze nie jest skonkretyzowana jego dokładna wartość: – Ostateczne koszty prac będą znane po opracowaniu szczegółowego projektu i wyłonieniu wykonawcy – dodaje Jakubowski.