To znaczy, że Ryanair zaoferuje o jedną piątą mniej miejsc w samolotach w porównaniu z latem 2023, niż wynikało to z sytuacji po poprzednich cięciach. Zniknie stamtąd 10 bezpośrednich połączeń oraz zmniejszona zostanie częstotliwość lotów na kolejnych 15 trasach. Według wyliczeń irlandzkiego przewoźnika z powodu ostatnich cięć nie wyleci z Modlina przynajmniej 500 tys. pasażerów.
W Modlinie spadek liczby pasażerów, ale w całej Polsce wzrost o 10 proc.
Łącznie z poprzednimi ograniczeniami redukcja częstotliwości dotyczy ponad 40 kierunków i miliona pasażerów. Jednocześnie Ryanair poinformował o przeniesieniu tych dwóch samolotów do Katowic i Poznania.
Dla całego polskiego rynku Ryanair prognozuje wzrost o 10 proc. do 18 mln pasażerów, ponad 2 tys. lotów tygodniowo do i z Polski na 30 nowych trasach (łącznie 300) i z wykorzystaniem 42 zbazowanych samolotów. Według wyliczeń przewoźnika oznacza to zaangażowanie jego kapitału w wysokości 4,2 mld dolarów oraz wsparcie dla ponad 13 tys. miejsc pracy.
Czytaj więcej
Ryanair zapowiada, że jego letni rozkład lotów z Krakowa będzie największy w historii. Zamierza otworzyć cztery nowe trasy i obsłużyć ponad 3,8 miliona pasażerów.
Modlin ma być jedynym polskim portem, z którego operuje Ryanair, a ucierpi tego lata.