Linie lotnicze proponują podróż w nieznane. Nowy pomysł marketingowy

Informacje o niskich taryfach to za mało. Linie lotnicze chcą się wyróżniać. I proponują loty w nieznane.

Publikacja: 17.02.2024 16:45

Linie lotnicze proponują podróż w nieznane.  Nowy pomysł marketingowy

Foto: Adobe Stock

Takie bilety oferują Wizz Air, ale na razie tylko z londyńskiego Gatwick. Kampania została nazwana #LetsGetLostwithWIZZ. Czyli w wolnym tłumaczeniu „zniknij z Wizzem”.

Skandynawski SAS z kolei proponuje „Kierunek nieznany” skierowany do uczestników programu lojalnościowego EuroBonus.

Ściągnąć mile z konta

Linia chce w ten sposób zachęcić do wykorzystania punktów zgromadzonych na kontach często podróżujących pasażerów. Chętni nie zapłacą za podróż, poza tym, że z ich lojalnościowego konta odejmowanych jest 30 tysięcy mil. Jak na razie SAS zaplanował pierwszy wylot na 5 kwietnia z Kopenhagi i powrót 8 kwietnia. Cała podróż jest otoczona największą tajemnicą, potrwa „kilka godzin” i pasażerowie dowiedzą się, dokąd lecą już po starcie, z komunikatu pokładowego.

Czytaj więcej

W Polsce trwa dyskusja o CPK, a Wiedeń rozbudowuje centrum przesiadkowe

Zdaniem cytowanego w komunikacie prasowym Paula Verhagena, wiceprezesa w SAS odpowiadającego za politykę handlową przewoźnika, taki rejs będzie, oprócz niewątpliwej przygody, także okazją do poznania podobnie myślących współpasażerów.

Pomysł okazał się trafiony, bo zgłosiło się już ponad 1000 chętnych i linia zamknęła promocyjną listę. Ostatecznie karty pokładowe zostaną wylosowane pomiędzy osoby, które się zgłosiły do programu. Dokąd polecą? SAS ma spory wybór, bo lata w 125 kierunkach, w tym np. do Atlanty, Bostonu, Chicago, Los Angeles, Miami, Nowego Jorku, San Francisco i Waszyngtonu, oraz na wiele lotnisk w samej Skandynawii oraz w Europie.

Na ciepło i na zimno

Z kolei Wizz Air inaczej zaprogramował swoje marketingowe podróże w nieznane. Jak powiedziała Marion Geoffroy, przedstawicielka węgierskiego przewoźnika w Wielkiej Brytanii, chętni będą musieli stawić się na lotnisku Gatwick 7 marca rano. Kilka dni wcześniej otrzymają informację czy mają zabrać ze sobą ubrania ciepłe, czy lekkie. I to wszystko. Żeby zakwalifikować się do programu, trzeba skorzystać ze strony Wizz Aira na Instagramie i tam się zarejestrować. Lista chętnych zostanie zamknięta w najbliższy czwartek, 22 lutego. Szczęśliwcy, którzy będą mogli zabrać ze sobą w podróż jedną osobę, zostaną poinformowani o wylosowaniu podróży, również poprzez wpis na Instagramie. Łącznie ich liczba sięgnie 70 osób. Dokąd mogą polecieć? Wizz Air z Gatwick lata do Maroka, Grecji, na Cypr, do Turcji oraz do Hiszpanii.

Wcześniej takie podróże w ramach kampanii reklamowej oferowała Lufthansa jako „niespodzianka LH”. Można wtedy było sobie wybrać port wylotu i program pobytu, np. zwiedzanie bądź zakupy. Dopiero po wykupieniu biletu, na kilka dni przed podróżą pasażer dowiadywał się, dokąd poleci. Ta niespodziankowa taryfa nie pozwalała na jakiekolwiek zmiany planów podróży. A Lufthansie umożliwiała zapełnienie miejsc w samolotach, gdzie nie było pełnego obłożenia.

Takie bilety oferują Wizz Air, ale na razie tylko z londyńskiego Gatwick. Kampania została nazwana #LetsGetLostwithWIZZ. Czyli w wolnym tłumaczeniu „zniknij z Wizzem”.

Skandynawski SAS z kolei proponuje „Kierunek nieznany” skierowany do uczestników programu lojalnościowego EuroBonus.

Pozostało 92% artykułu
Transport
PAŻP podnosi stawki. W przyszłym roku polecimy drożej
Transport
Załamuje się popyt na samochody elektryczne. Już cierpią producenci w Polsce
Transport
CPK odcina się prezydentowi Andrzejowi Dudzie: „To nieprawda!”
Transport
Chińskie nabrzeże w Gdyni pod specjalnym nadzorem
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Transport
Boeing po raz pierwszy w historii wprowadza cięcia wydatków w zarządzie. Pod naciskiem strajkujących