Tych zmian ma być sporo. Maciej Lasek zastrzegał się jednak, że będą one przede wszystkim wynikiem audytu. Jego efektem mają być między innymi zmiany kadrowe, a „kryteria będą tak jakościowe, jak i ilościowe”.
Na
razie nieoficjalnie wiadomo, tylko tyle, że planowane są również
zmiany w zarządzie, do których ma dojść już do końca tego
tygodnia. Potem planowane są zmiany kompetencyjne, w tym powrót
CPK i PPL z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej do
Ministerstwa Infrastruktury, a ostatecznie także ponowne
rozdzielenie CPK i PPL.
Czytaj więcej
Maciej Lasek, pilot i ekspert z branży lotniczej, został nowym pełnomocnikiem rządu ds. CPK. Na tym stanowisku zastąpił posła Prawa i Sprawiedliwości Marcina Horałę.
Mniejsza rada nadzorcza Centralnego Portu Komunikacyjnego
Obecna rada nadzorcza jest mniejsza od poprzedniej. Liczy 4., a nie 5. członków. Rafała Antczaka — przewodniczącego RN CPK, oraz wiceprzewodniczących: Adama Bułata, Tomasza Turka, Dariusza Lasockiego i Michała Czarnika zastąpili: Franciszek Czernicki, jako przewodniczący, Adam Franciszek Sanocki, nowa prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska, która szefowała PAŻP także w latach 2015-2016 oraz Andrzej Ilków (wiceprzewodniczący), były pilot wojskowy, uczestnik misji pokojowych, były dyrektor ds. ochrony na Lotnisku Chopina, który w przyszedł do PPL w 2016 roku. I odszedł stamtąd na własne życzenie uznając, że nie może już pełnić należycie swoich obowiązków.
Maciej Lasek zapowiedział audyt krok po kroku
Maciej Lasek ujawnił w Sejmie jak będzie przebiegał audyt. Mają nim być objęte analizy dotyczące m.in. projektu oraz innych zadań CPK pod kątem ich zasadności oraz sposobu realizacji, a także decyzji i zobowiązań finansowych z nich wynikających oraz struktura organizacyjna CPK.