IndiGo zbada zmęczenie pilotów podczas pracy

Tania indyjska linia IndiGo wprowadza dobrowolne anonimowe testy z inteligentnymi zegarkami dla pilotów, które będą notować stopień ich zmęczenia za sterami.

Publikacja: 17.09.2023 20:13

IndiGo zbada zmęczenie pilotów podczas pracy

Foto: Adobe Stock

Największy w Indiach tani przewoźnik IndiGo poinformował pilotów w wewnętrznej notatce, że ochotnicy będą korzystać z aparatury firmy Thales badającej zmęczenie, zebrane dane zostaną opracowane anonimowo. „IndiGo zamierza przetestować francuski sprzęt, aby ocenić w następnych kilku miesiącach poziom czujności pilotów. Po zakończeniu tych badań ocenimy wspólnie skuteczność i dokładność danych” — poinformował załogę w notatce szef działu organizacji lotów, Ashim Mittra.

Czytaj więcej

Co trzeci pasażer samolotu na świecie to pasażer tanich linii lotniczych

Nową akcję ogłoszono w kilka dni po tym jak pilot tej linii zemdlał i zmarł przed lotem. Ten przypadek wywołał krytyczne wypowiedzi niektórych pilotów, że linie lotnicze wykorzystują ich do granic wytrzymałości nawet wtedy, gdy trzymają się przepisów dotyczących czasu pracy — pisze Reuter. Dokooptowane konsultanta do zarządu IndiGo odegra ważną rolę we wdrożeniu w najbliższych miesiącach dużego systemu zarządzaniu ryzykiem zmęczenia. Pozwoli też przewoźnikowi opracować działania ograniczające to zmęczenie — dodał Mittra w swej notatce.

Indyjski urząd lotnictwa dokonuje obecnie przeglądu danych o zmęczeniu pilotów, zebranych podczas wyrywkowych kontroli i w ramach nadzoru nad liniami lotniczymi, aby zorientować się, czy należy zmienić przepisy o czasie pracy za sterami lub dotyczące zmęczenia pilotów.

Czytaj więcej

Kontrakt stulecia w historii lotnictwa. Rekordowe zamówienie Air India

Z wewnętrznej notatki wynika, że testy będą prowadzone z wykorzystaniem naziemnych urządzeń w wybranych lotach z czterech lotnisk, m.in z Delhi i Mumbaju, na każdym szlaku i w każdym samolocie piloci będą korzystać dobrowolnie z inteligentnych zegarków, a zainstalowane kamery będą rejestrować poziom ich senności. — Ten test nie zastąpi istniejącej w linii procedury zarządzania ryzykiem zmęczenia. Piloci muszą w dalszym ciągu informować o przypadkach zmęczenia na podstawie własnej oceny — wyjaśnił Ashim Mitra.

Największy w Indiach tani przewoźnik IndiGo poinformował pilotów w wewnętrznej notatce, że ochotnicy będą korzystać z aparatury firmy Thales badającej zmęczenie, zebrane dane zostaną opracowane anonimowo. „IndiGo zamierza przetestować francuski sprzęt, aby ocenić w następnych kilku miesiącach poziom czujności pilotów. Po zakończeniu tych badań ocenimy wspólnie skuteczność i dokładność danych” — poinformował załogę w notatce szef działu organizacji lotów, Ashim Mittra.

Pozostało 80% artykułu
Transport
CPK podpisała kluczową umowę. Coraz bliżej megalotniska niedaleko Warszawy
Transport
PAŻP podnosi stawki. W przyszłym roku polecimy drożej
Transport
Załamuje się popyt na samochody elektryczne. Już cierpią producenci w Polsce
Transport
CPK odcina się prezydentowi Andrzejowi Dudzie: „To nieprawda!”
Materiał Promocyjny
Zarządzenie samochodami w firmie to złożony proces
Transport
Chińskie nabrzeże w Gdyni pod specjalnym nadzorem