Mijający weekend pasażerowie amsterdamskiego portu zapamiętają jako powrót lotniczego horroru.
Holendrzy mieli już kłopoty z zapewnieniem normalnego funkcjonowania Schiphol na początku lata, kiedy do kontroli bezpieczeństwa ustawiały się kilometrowe kolejki i na odprawę trzeba było czekać godzinami stojąc daleko poza budynkiem terminala.
Czytaj więcej
Wszystkim pasażerom, którzy mieli ważne bilety na wylot z amsterdamskiego portu Schiphol między 23 kwietnia a 11 sierpnia 2022, a spóźnili się na samolot z powodu niewydolności kontroli bezpieczeństwa, zostanie wypłacone odszkodowanie.
Lotnisko wtedy zdecydowało się na wymuszenie na przewoźnikach zmniejszenia liczby pasażerów do 100 tysięcy dziennie, czyli o połowę. Tym pasażerom, którzy przez nieudolność portu stracili połączenia i pieniądze zaoferowano odszkodowania. Zatrudniono także dodatkowych funkcjonariuszy i wydłużono czas ograniczeń w odprawach podróżnych do 29 października, czyli do końca sezonu letniego. Zalecono również pasażerom, by starali się podróżować wyłącznie z bagażem ręcznym.
Czytaj więcej
Do 28 sierpnia holenderskie linie lotnicze KLM będą odwoływać dziennie od 10 do 20 lotów powrotnych na trasach europejskich.