Niższa wartość sprzedaży Kompanii Piwowarskiej to efekt „niekorzystnego miksu marek i kanałów sprzedaży" – podał w środę koncern SABMiller, właściciel Kompanii Piwowarskiej.
W trzecim kwartale roku finansowego 2014/2015 (zaczął się 1 kwietnia 2014 roku) koncern zwiększył wielkość sprzedaży napojów o 4 proc. Sprzedaż jego piw zmalał jednak w tym czasie o 1 proc. Wpłynęły na to głównie mniejsze dostawy do Chin i Stanów Zjednoczonych. W Chinach wielkość sprzedaży SABMillera, zmalała o 9 proc.
Przychody netto wicelidera globalnego rynku piwa poszły górę w trzecim kwartale 2014/2015 o 4 proc. W Europie urosły o 3 proc. SABMiller sprzedał tu o 2 proc. więcej napojów, a także o 2 proc. więcej piwa. Dla przykładu w Czechach i na Słowacji popyt na jego produkty poszedł w górę o 5 proc. - Kontynuowaliśmy stały wzrost przychodów netto i, niezależnie od wyników w poszczególnych krajach, wykorzystaliśmy efekty globalnej skali naszego biznesu – komentuje Alan Clark, prezes SABMillera.
Kompania Piwowarska jest największym producentem piwa w Polsce. Należą do niej takie marki jak Tyskie, Żubr, Lech i Książęce.