Chodzi o opisywaną już przez nas dyrektywę “wizja zero”, której celem jest wyeliminowanie śmiertelnych wypadków do 2050 roku.
Czego chce KE od kierowców
Komisja Europejska chce m.in. dokładniejszego sprawdzania kandydatów na kierowców i proponuję wprowadzenie obowiązkowego testu percepcji zagrożeń (Hazard perception) podczas egzaminu na prawo jazdy. Tekst taki miałby być potem powtarzany tym częściej, im starszy jest kierowca.
Czytaj więcej
Jeszcze w tym roku Unia Europejska ma wprowadzić przepisy dotyczące prawa jazdy po 65. roku życia. Kierowcy-seniorzy zostaną zobowiązani do zgłoszenia się na badania, które potwierdzą lub wykluczą ich zdolność do prowadzenia pojazdu. Planowane są także zmiany dla innych kierowców.
„Fakt” donosi, że Unia szykuje także surowsze kary za przekraczanie prędkości.
W obszarze zabudowanym łatwiejsza utrata prawa jazdy
Dziennik przypomina, że obecnie kierowca ma zatrzymywane prawo jazdy na trzy miesiące, jeśli zostanie przyłapany przez policję na tym, że w obszarze zabudowanym przekroczył prędkość o 50 km/h.