Pokój relaksu, jaki niedawno otwarto w jednym z biur w Warszawie, wygląda dość typowo – kolorowe ściany i fotele, kanapy z poduchami, no i obowiązkowy stół z piłkarzykami. Mniej typowe jest natomiast biuro, w którym urządzono ten pokój. Nie jest to siedziba spółki IT czy centrum usług biznesowych SSC/BPO, gdzie play rooms czy relax rooms są już stałym elementem biurowych wnętrz, ale warszawska siedziba prestiżowej firmy doradczej PwC.
Jednego z tuzów globalnej wielkiej czwórki audytu i konsultingu, kojarzonej raczej z formalnym dress codem i długimi godzinami pracy przy własnym biurku. Te skojarzenia tracą już na aktualności także w przypadku pozostałych członków Big 4. W tym EY, gdzie w zmodernizowanej niedawno warszawskiej siedzibie playrooom urządzono w gabinecie jednego z partnerów.
Rekrutacja na FB
Ewa Zmysłowska, dyrektor działu kapitału ludzkiego w PwC Polska, nie kryje, że pokój relaksu określany jako PwC Club to ukłon w stronę pracowników z pokolenia Y. Niejedyny zresztą, bo firma szykuje też spore zmiany w rekrutacji, by przyciągnąć utalentowanych igreków nazywanych czasem millenialsami. – Co roku rekrutujemy kilkuset młodych ludzi, którzy mają inne wymagania niż kandydaci ze starszego pokolenia – przyznaje Zmysłowska.
Te różnice widać także w badaniach, w tym w niedawnej ankiecie PwC, w której 80 proc. polskich studentów skrytykowało obecne w większości firm zasady rekrutacji jako zbyt trudne i sformalizowane. PwC Polska chce więc skracać dystans; będzie otwierać firmowe strefy networkingu na uczelniach, a jednym z elementem rekrutacji staną się rozmowy przy kawie. Planuje też więcej działań w mediach społecznościowych, gdzie w ostatnich latach nastąpił wysyp profili i promocyjnych akcji pracodawców.
Ubezpieczeniowy gigant Grupa PZU w najnowszej odsłonie swojej kampanii employer brandigowej, która wystartowała pod koniec października, wykorzystuje m.in. Instagram, YouTube, FB i blogosferę, docierając też bezpośrednio do studentów w trakcie Dni Grupy PZU organizowanych na 14 polskich uczelniach. Rekrutacje w mediach społecznościowych oraz na forach studenckich na Facebooku prowadzi też PKO BP, który co roku przyjmuje na płatne praktyki i staże kilkuset studentów.