Rz: Firma Alphabet, w której skład wchodzi m.in. Google, pokonała Apple w wyścigu o tytuł najcenniejszej marki świata. Przez ostatnie cztery lata to Apple zajmował pierwsze miejsce. Alphabet jest dziś gigantycznym międzynarodowym koncernem, choć zaczynało się niewinnie...
Grzegorz Marczak: W tamtych czasach, czyli pod koniec lat 90., na rynku dominował Yahoo!. Współzałożyciele firmy Google, panowie Larry Page i Siergiej Brin, zaproponowali przeglądarkę nie tylko prostszą, ale też szybko działającą i trafnie dobierającą wyniki wyszukiwania. Yahoo! było przeglądarką otoczoną portalem internetowym, Google zaproponował pojedynczy produkt, który natychmiast zaczął zyskiwać fanów.
Wszystkim się to spodobało, dlaczego?
Bo było to dobre jakościowo, proste rozwiązanie oferujące jedną usługę. Google był wtedy tylko wyszukiwarką, dopiero później zaczął ekspansję w różnych kierunkach.
No właśnie, w różnych kierunkach, czyli prawie we wszystkich związanych z szeroko pojętym korzystaniem z internetu. Jak wyglądała ta ekspansja?