Nie zdarzyło się, aby w tak krótkim czasie zawarte zostały aż dwie transakcje, które pokazują nowy kierunek zmian na wciąż bardzo rozdrobnionym rynku e-commerce. Nieunikniona jest jego konsolidacja, i to nie tylko na poziomie krajowym, ale i regionalnym.
Grupa Polskapresse, główny udziałowiec serwisu zakupów grupowych Gruper, podała, że swoje akcje (wraz z akcjonariuszami mniejszościowymi) wnosi do spółki Zumzi, działającej na rynku e-commerce w siedmiu krajach regionu. Jej udziałowcami są fundusze Rebate Networks z Niemiec i rumuński Neogen – nie wiadomo, jaki pakiet będzie finalnie należał do Polskapresse.
– Widzimy wiele synergii w naszych biznesach. Mocno stawiamy na technologię i rozwój nowych usług. Jestem przekonany, że połączenie sił z zespołem z Polski pozwoli nam, poza zwiększeniem skali biznesu, połączyć nasze doświadczenia w tym obszarze – mówi Calin Fusu, prezes Zumzi.
Po sfinalizowaniu transakcji Polska stanie się dla firmy największym rynkiem. Zumzi działa w podobnym modelu biznesowym jak Gruper: sprzedaje usługi turystyczne, produkty i usługi lokalne z możliwością rezerwacji w kilkudziesięciu miastach regionu.
Atutem dla polskich użytkowników ma być dostęp do oferty turystycznej w krajach, w których działa grupa, a do których często podróżują, jak chociażby Chorwacja.