– Grupa Naspers zdecydowała o ujednoliceniu marek swoich serwisów ogłoszeniowych na OLX, dlatego dzieje się to też w Polsce – wyjaśnia Marcin Urbańczyk, dyrektor zarządzający Tablica.pl. Naspers to koncern z RPA, do którego w Polsce należą m.in. serwisy Allegro, Gadu-Gadu czy Bankier.pl.
Dalej za darmo
OLX to jeden z głównych brandów grupy. Jest obecny już w 107 krajach. Podobnie jak w Polsce rebranding lokalnych serwisów ogłoszeniowych nastąpi w Kazachstanie, Bułgarii, na Węgrzech czy Białorusi. Zmiany dotyczą tylko nazwy, inne funkcje pozostają bez zmian.
– Rozpoczynamy też kampanię nawiązującą dla znanego teleturnieju „Koło Fortuny" z udziałem jego prowadzącego, czyli Wojciecha Pijanowskiego – dodaje Urbańczyk.
Zagadką pozostaje, jak na zmiany zareagują użytkownicy, których jest dziś, bagatela, ponad 7 mln. Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że jakiekolwiek zmiany wprowadzane np. w serwisie Allegro powodują od razu ataki furii użytkowników i wręcz nawoływania do bojkotu.
– Zmiana funkcji wpływa wprost na korzystanie z serwisu i nowości powodują faktycznie komplikacje. W przypadku samej zmiany nazwy takiego ryzyka już nie ma – mówi Piotr Jarosz, prezes Dotcom River, ekspert od e-commerce. Jak zauważa, w przypadku serwisów internetowych często w nazwach wykorzystywane są słowa, których nie można później zastrzec jako znaków towarowych. Wiele stosuje więc podobne lub przynajmniej zbliżone nazewnictwo, co często powoduje zamęt w głowach internautów, a w efekcie wchodzenie na niekoniecznie te strony, o których myśleli.