Wśród potencjalnych nabywców wymieniono WP.pl czy serwis Onet, należący do niemiecko-szwajcarskiej grupy medialnej Ringier Axel Springer.
- Nie komentujemy plotek – mówi Paweł Klimiuk, corporate communication director w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Naspers E-Commerce.
Rozmówcy „Rzeczpospolitej" z branży e-handlu wątpią w taki scenariusz z kilku powodów. Część wątpi w sens kupowania tak dużego gracza handlowego przez firmy stricte zajmujące wyłącznie treściami medialnymi. Podstawowy argument to jednak spodziewana wielkość takiej transakcji.
Gdy wywodzący się z RPA Naspers kupował Allegro w 2008 r. zapłacił ok. 1 mld funtów. Dzisiaj kwota byłaby znacznie większa z racji ogromnego rozwoju grupy, która wokół Allegro zbudowała masę innych serwisów zarówno e-commerce jak i ogłoszeniowych. Należy do niej tajdze największy system płatności internetowych PayU czy porównywarka cenowa Ceneo, ale też sklep Agito, serwis OLX i wiele innych, także w innych krajach regionu.
Więcej w jutrzejszym wydaniu „Rz"