Presspublica szykuje się do pre-IPO dla funduszy

Przed przyszłorocznym debiutem spółki kontrolowanej przez Grzegorza Hajdarowicza inwestorzy finansowi mają objąć do 30 proc. jej akcji.

Publikacja: 22.10.2015 22:00

Grzegorz Hajdarowicz

Grzegorz Hajdarowicz

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

– Debiut Presspubliki na giełdzie, pod nazwą Gremi Media, planowany jest w I połowie przyszłego roku, wcześniej odbędzie się pre-IPO – deklaruje Grzegorz Hajdarowicz kontrolujący mediową spółkę m.in. przez notowane już KCI.

– Jesteśmy w trakcie przekształcania Presspubliki w spółkę akcyjną, przygotowujemy prospekt emisyjny w związku z planowana ofertą publiczną. Spodziewamy się złożenia dokumentu w KNF w I kwartale, tak by w II kwartale 2016 r. oferta się odbyła – mówi Hajdarowicz.

Aktualnie we współpracy z renomowanymi doradcami Altium i PwC kontynuowane są rozmowy z inwestorami finansowymi, którzy mieliby objąć 10–30 proc. istniejących akcji Presspubliki w ramach pre-IPO.

Pozostaje do ustalenia, czy przyszłoroczna oferta publiczna będzie obejmować tylko istniejące papiery czy także akcje nowej emisji. Wartość godziwa inwestycji długoterminowych Presspubliki to prawie 300 mln zł, najważniejszym aktywem jest Gremi Business Communication – wydawca m.in. „Rzeczpospolitej" i „Parkietu". Według wcześniejszych deklaracji Presspublica miałaby konsolidować rynek mediów w Polsce.

– Nie wykluczamy, że IPO będzie towarzyszyć emisja akcji. Wszystko zależy od potrzeb kapitałowych Presspubliki i planu inwestycyjnego przedstawionego przez zarząd – mówi Hajdarowicz.

Jak deklaruje przedsiębiorca, strategia Presspubliki zakłada rozwój w oparciu o silne marki (tytuły prasowe, portale oraz imprezy towarzyszące, jak nagroda Byki i Niedźwiedzie czy rankingi Lista 500 i Lista 2000).

– W przypadku wydań papierowych stawiamy na stabilizację sprzedaży, prawdziwy potencjał tkwi w wydaniach elektronicznych, na tym polu „Rzeczpospolita" jest liderem. Liczymy, że wreszcie zmienią się unijne regulacje i VAT na wydania elektroniczne zostanie zrównany z tym na wydania papierowe (teraz to odpowiednio 23 i 8 proc. – red). – mówi Hajdarowicz. Dodaje, że grupa stawia na dalsze zamykanie kontentu w internecie. – Naszym celem jest dostarczanie wysokiej jakości treści do określonego odbiorcy. Stawiamy głównie na informacje gospodarcze i prawne, które odbiorcom pozwalają zarabiać. Liczymy przy tym na kolejne zmiany w prawie sankcjonujące kradzież treści – podkreśla.

Presspublica ma także rozwijać działalność uzupełniającą: to konferencje i szkolenia, usługi PR i prawnicze oraz dystrybucja e-wydań gazet (nie tylko wydawanych przez GBC). – Analizujemy wejście w kolejne projekty, jednak na tym etapie nie chcę ujawniać żadnych szczegółów – mówi Hajdarowicz.

Presspublica wkrótce zmieni nazwę na Gremi Media. Na giełdzie jest już spółka funkcjonująca pod tym szyldem, ale w czwartek został on zmieniony przez walne zgromadzenie na Gremi Inwestycje. Docelowo ta firma zostanie wchłonięta przez KCI. Na razie ujednolicono władze spółek – te same osoby zasiadają w zarządach i radach nadzorczych.

Pierwotnie to przez Gremi Media Presspublika miała wejść na GPW. Emisję na przejęcie zablokowało jednak dwóch akcjonariuszy indywidualnych, stosując szantaż korporacyjny – spółka będzie dochodzić od nich odszkodowania.

Media to jeden z dwóch segmentów działalności KCI. Drugim są nieruchomości. Spółka jest predeweloperem, realizuje dwa projekty w Krakowie: biurowy i mieszkaniowo-usługowy. Ten pierwszy ma zapewnić KCI w najbliższych latach około 53 mln zł netto wpływów, a drugi 76 mln zł.

– Debiut Presspubliki na giełdzie, pod nazwą Gremi Media, planowany jest w I połowie przyszłego roku, wcześniej odbędzie się pre-IPO – deklaruje Grzegorz Hajdarowicz kontrolujący mediową spółkę m.in. przez notowane już KCI.

– Jesteśmy w trakcie przekształcania Presspubliki w spółkę akcyjną, przygotowujemy prospekt emisyjny w związku z planowana ofertą publiczną. Spodziewamy się złożenia dokumentu w KNF w I kwartale, tak by w II kwartale 2016 r. oferta się odbyła – mówi Hajdarowicz.

Pozostało 84% artykułu
Media
Zemsta Facebooka za nowe przepisy. „Nie wie” jak pokazywać polskie artykuły
Media
Jesienna ofensywa studiów z Polski. 11 bit studios otwiera listę
Media
Trzęsienie ziemi w RMF. Wieloletni szefowie odchodzą z zarządu
Media
Omdia: za 5 lat Netflix przegoni Polsat Box
Materiał Promocyjny
Zarządzenie samochodami w firmie to złożony proces
Media
Rewolucja w Empiku. Sieć wchodzi na rynek książek używanych