Flagowy festiwalowy pokaz „I Was Lookin’ Back to See if You Were Lookin’ Back at Me to See Me Lookin’ Back at You” jest prezentowany w Muzeum Nowej Huty w dawnym kinie Światowid.
Ten bardzo długi tytuł to cytat piosenki brytyjskiego zespołu Massive Attack, mówiącej o wchodzenie w niebezpieczne rejony. Twórców wystawy interesują relacje miedzy obrazem, technologią i człowiekiem. Żyjemy w świecie obrazów, generowanych przy użyciu coraz bardziej skomplikowanych technologii. Klasyczna fotografia nie wystarcza już dziś do opisania widzenia świata. Percepcja, transmisja, wpływ i wybór obrazów, atakujących nas nieustannie z cyfrowych mediów i internetu, zmienia nasze postrzeganie i każe zastanowić się, co zrobić robić z tą nacierającą zewsząd masą.
Metaforycznie mówił o tym performans „2MV” (dwa megawolty), otwierający nowohucką wystawę, podczas którego iskra uwalniana z generatora Tesli rozświetlała sztucznymi błyskawicami replikę popiersia Nefertiti z Muzeum Pergamońskiego w Berlinie
Czytaj więcej
Od 5 czerwca w Muzeum w Nieborowie można oglądać wystawę „W Radziwiłłowskim stały domu..." . Została ona zbudowana w oparciu o eksponaty znajdujące się w prywatnych kolekcjach, głównie zbiorów Macieja Radziwiłła.
A zestawienie zdjęć historycznych i współczesnych instalacji, opartych m.in. na wideo obrazach pogłębia temat. W historycznej części ekspozycji oglądamy fotografie Henryka Hermanowicza i Józefa Lewickiego z widokami Nowej Huty, które z pozoru są zwykłą reportażową opowieścią o rzeczywistości i codzienności PRL-u, ale i naznaczoną propagandową socrealistyczną wizją idealnego robotniczego miasta.