Jak dowiedział się Kommersant, polski producent mrożonych warzyw, owoców i mieszanek Hortex sprzedał swój rosyjski oddział firmie Agama Group of Companies zajmującej się handlem rybami. Nowy właściciel firmy będzie mógł produkować pod polską marką do końca tego roku. Po tym okresie będzie musiał użyć własnej marki lub rozwinąć i wypromować nową.
O tym, że polski producent mrożonych warzyw, owoców, jagód Hortex przeniósł 100 proc. udziałów swojej spółki w Rosji - Ortika Frozen Foods, na Agama Group of Companies, Kommersant dowiedział się z Jednolitego Państwowego Rejestru Osób Prawnych. Odpowiedni wpis w rejestrze pojawił się 11 lipca. Hortex i Agama nie przekazali na ten temat żadnych danych. Informacja została potwierdzona przez źródło Kommersant na rynku, bez podania kwoty transakcji.
Czytaj więcej
Hortex podpisał dziś umowę ze spółką Bewa, warunkową umowę kupna spółki Jurajska. Zakup jest póki co warunkowy – bo na transakcję musi się zgodzić UOKiK.
Hortex określa się jako lider rynku mrożonych owoców i warzyw w Europie Środkowo-Wschodniej. W Rosji produkcja odbywała się w dwóch partnerskich fabrykach w rejonie Moskwy i jednej w Karelii. Według Kontur.Focus, w 2021 r. przychody Ortika Frozen Foods wzrosły o 11 proc., do 1,1 mld rubli, przy stracie netto 12 mln rubli.
Grupa firm Agama, prowadzona przez Jurija Alaszejewa i Igora Łysankowa, produkuje ryby i owoce morza pod markami Agama i Bay of Plenty. Firma posiada zakład przetwórstwa dorsza, a wraz z duńskim Royal Greenland zakład przetwórstwa krewetek i owoców morza. Nie ujawnia się skonsolidowanych przychodów grupy.