– Na początku kwietnia rozpoczniemy kampanię edukacyjną poświęconą wędlinom pod hasłem „Misja Henryka" – zapowiada Henryk Kania, główny udziałowiec Zakładów Mięsnych Henryk Kania. – Chcemy nauczyć konsumentów, jak poznać dobre wędliny oraz zachęcić ich do kupowania produktów paczkowanych.
Jest o co walczyć. W ciągu ostatniego roku gospodarstwa domowe wydały na wędliny 14,5 mld zł. Z tego 33,8 proc. przypadało na zapakowane kiełbasy i szynki. Jeszcze w połowie 2014 r. ich udziały w rynku wędlin nie przekraczały 30 proc.
Rosnący popyt na zapakowane produkty sprawia, że na znaczeniu zyskują marki wędlin. Firmy inwestują w nie chętnie także dlatego, że dzięki rozpoznawalnym brandom łatwiej im konkurować na rynku, w którym coraz większą rolę odgrywają sieci handlowe.
– Mamy świadomość, że trzeba dziś wspierać marki – przyznaje Krzysztof Kania, prezes Chrzanowskiej Manufaktury Wędlin.
Jej pakowane kiełbaski o różnych smakach zadebiutowały na rynku w 2014 r. Ostatnio dołączyły do nich szynka i kiełbasa krucha. Ich reklamy od kilku dni emitowane są w telewizji.