Częstą praktyką wśród listonoszy nadal jest zostawianie awiza pod złym adresem. Dzieje się tak nawet wtedy, gdy Poczta Polska otrzyma informację o niezamieszkiwaniu adresata we wskazanym miejscu. Jest to problem, który zaniepokojeni obywatele zgłaszali już wielokrotnie do Rzecznika Praw Obywatelskich.
— Listonosze w takiej sytuacji powinni zwracać przesyłkę z wyraźną adnotacją, że adresat nie mieszka pod tym adresem. — przeczytać możemy w komunikacie Biura Rzecznika Praw Obywatelskich.
Jak jednak wygląda to w praktyce?
Czytaj więcej
Poczta Polska informuje, że nie prowadzi w mediach społecznościowych żadnych programów lojalnościowych.
Awizowanie pod złym adresem. Gdy Poczta Polska ogranicza nasze prawo do sądu
Niestety, skargi nie przestają napływać. Pomimo poprzednich pism, wystosowanych przez Rzecznika Praw Obywatelskich Marcina Wiącka do szefostwa Poczty Polskiej, kwestia ta nadal nie została uregulowana — awiza trafiają pod złe adresy, a sfrustrowani adresaci proszą Rzecznika o kolejną interwencję w tej sprawie.