Wydanych pieniędzy nie widać na ekranie, no, chyba że mowa o twarzach wykonawców głównych ról – gwiazd znanych i lubianych. Pal licho dość marną warstwę techniczną. Oglądając film, czujemy, że całość powstała we wnętrzu studia. A szkoda, bo to opowieść, której akcja toczy się wzdłuż i wszerz globu. Cóż jednak z tego, skoro studio chwali się, że w ciągu doby „Czerwona nota" pobiła rekord otwarcia platformy.
Czytaj więcej
"Podróżuje pani biznesowo czy dla przyjemności?" – pyta celnik wciąż jeszcze nastoletnią Bellę (Sofia Kappel), Szwedkę, która właśnie przyleciała do Stanów Zjednoczonych.
Stawką tej przygody są trzy wysadzane klejnotami jaja, które Marek Antoniusz podarował ponoć Kleopatrze. Dwa z nich odnaleziono, po trzecim słuch zaginął. Okazuje się, że nie do końca. Na trop artefaktu wpada Nolan Booth (Ryan Reynolds), jeden z rabusiów dzieł sztuki. Po piętach depcze mu profiler – agent John Hartley (Dwayne Johnson), ale zostaje zdyskredytowany. By odzyskać dobre imię, postanawia pomóc w poszukiwaniu skarbu, na który poluje również Laufer (Gal Gadot), złodziejka doskonalsza od samego Bootha.
Panom trzeba uwierzyć na słowo, że to, co robią, ma sens. Jeśli bowiem widz zacznie analizować ich poczynania i rodzącą się pomiędzy nimi kumpelską relację (z trudem, gdyż na linii Reynolds–Johnson nie czuć chemii), cała intryga spali na panewce. Nie wszystko złoto, co się świeci.
Czytaj więcej
Urodzony w 1937 roku Ridley Scott nie zwalnia tempa.