Niezależni w Spotify. Kordowska zwiększyła słuchalność o 62 800 procent

Playlista Spotify Fresh Finds Polska zaowocowała w 2023 roku niemal 1,5 mln muzycznych odkryć. Szczególną uwagę zwróciła Sara Kordowska i Jan Marczewski.

Publikacja: 01.02.2024 09:03

Niezależni w Spotify. Kordowska zwiększyła słuchalność o 62 800 procent

Foto: Spotify

W drugim roku funkcjonowania playlisty z utworami niezależnych polskich artystów Spotify zaprezentowało 469 talentów, a użytkownicy platformy dokonali muzycznych odkryć niemal 1,5 miliona razy.

Programy i playlisty Spotify promujące lokalnych twórców obejmują inicjatywy takie jak RADAR, skupiający się na wschodzących talentach, EQUAL, koncentrujący się zwiększeniu widoczności kobiet-artystek i w końcu Fresh Finds, uruchomiony na początku 2022 roku i promujący niezależnych muzyków na samym początku ich kariery.

Playlista Fresh Finds: Polscy artyści zanotowali wzrost słuchalności o 870 procent

W 2023 roku na playliście Fresh Finds pojawiło się łącznie 469 polskich artystów reprezentujących różne gatunki muzyczne, co konsekwentnie przyczyniało się do znacznego zwiększenia ich słuchalności zarówno w Polsce, jak i na świecie. Jeśli spojrzymy na słuchalność wszystkich 469 twórców, to w pierwszym miesiącu obecności na playliście odnotowali oni wzrost miesięcznej liczby słuchaczy średnio o ponad 870 proc.

Czytaj więcej

Duże podwyżki Spotify. Serwis po raz pierwszy podnosi w Polsce ceny

Do grona artystów o wyjątkowym wzroście słuchalności można zaliczyć chociażby Sarę Kordowską, reprezentująca indie i alternatywną część polskiej sceny muzycznej, znaną z singli takich jak “Oko” czy “Juki”, która w ciągu pół roku od dołączenia do playlisty Fresh Finds Polska zanotowała wzrost liczby miesięcznych słuchaczy o blisko 62 800 proc.

469

Tyle polskich wokalistów pojawiło się w 2023 roku na playliście Fresh Finds

Warto również przybliżyć sukces niezależnego wokalisty i twórcy tekstów Jana Marczewskiego, który w ciągu zaledwie miesiąca od dołączenia do programu odnotował wzrost miesięcznej liczby słuchaczy na Spotify o ponad 1500 proc., a dodany do playlisty utwór “Dotyk” osiągnął do tej pory ponad 600 tysięcy odtworzeń na platformie.

Fresh Finds w Spotify: Przestrzeń, gdzie użytkownicy odkrywają barwne młode, lokalne talenty

Trzeba też wspomnieć o elektro-popowym duecie Zuta, viralowym raperze Eryku Moczce, zespole Chłodno, hyperpopowej Lotcie, Julii Przybylskiej, rapowym składzie KEIK.O. czy rockowej cafetraumie – to tylko niektórzy z artystów, którzy pojawili się na playliście Fresh Finds w 2023 roku.

- Cieszy nas, że artyści Fresh Finds rozwijają skrzydła i są zauważani przez cenione wytwórnie o globalnym zasięgu czy doświadczonych profesjonalistów z branży muzycznej – mówi Mateusz Smółka, Music Team Lead w Spotify Polska. - Liczby, takie jak wzrost miesięcznej liczby słuchaczy, całkowitej liczby streamów lub obserwujących, nie mogą kłamać. Jesteśmy dumni, że zbudowaliśmy przestrzeń, gdzie użytkownicy Spotify odkrywają tak zróżnicowane i barwne młode, lokalne talenty. Miło jest również słyszeć, że partnerzy branżowi śledzą naszą playlistę w poszukiwaniu potencjalnych artystów, którzy mogliby wystąpić podczas przyszłych showcase’ów


W drugim roku funkcjonowania playlisty z utworami niezależnych polskich artystów Spotify zaprezentowało 469 talentów, a użytkownicy platformy dokonali muzycznych odkryć niemal 1,5 miliona razy.

Programy i playlisty Spotify promujące lokalnych twórców obejmują inicjatywy takie jak RADAR, skupiający się na wschodzących talentach, EQUAL, koncentrujący się zwiększeniu widoczności kobiet-artystek i w końcu Fresh Finds, uruchomiony na początku 2022 roku i promujący niezależnych muzyków na samym początku ich kariery.

Pozostało 84% artykułu
Muzyka popularna
Nie żyje Felicjan Andrzejczak. „Jeszcze chwilę temu razem staliśmy na scenie”
Muzyka popularna
Sean „Diddy” Combs aresztowany. Kłopoty gwiazdora rapu z majątkiem wartym 800 mln dolarów
Muzyka popularna
David Gilmour otwiera listę przebojów w Wielkiej Brytanii, Pink Floyd bez szans
Muzyka popularna
Gwiazdy aren i klubów. Kto jesienią zagra w Polsce?
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Muzyka popularna
Członkowie Radiohead spotkali się, by razem pograć. Czy coś z tego wyniknie?