Właściciel sieci Play, który ponad 2 lata temu przejął operatora telewizji kablowej UPC Polska po wyroku Sądu Apelacyjnego zapłacił już ponad 28,6 mln zł kary za stosowanie pięciu klauzul abuzywnych. Jak przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zakwestionowane postanowienia dotyczyły między innymi możliwości jednostronnego podwyższania abonamentu za kablówkę, zmiany istotnych warunków w wykonywanych umowach czy warunków wypowiedzenia umowy przez spółkę.
Będą rekompensaty dla klientów UPC Polska
Teraz sprawą zajął się Sąd Najwyższy, który jak przekazano w piątek na profilu UOKiK w platformie "X" potwierdził, że spółka P4 musi wykonać decyzję Prezesa UOKiK i poinformować swoich klientów o możliwości uzyskania rekompensaty w postaci zwrotu opłat za bezprawne podniesienie abonamentu.
W 2019 roku UOKiK nakazał UPC zwrócić niesłusznie pobrane opłaty od 17 kwietnia 2016 roku. Zgodnie z tą decyzją, uprawnienie konsumenci powinni otrzymać w ciągu dwóch miesięcy pisemną informację oraz SMS z procedurą dokonania zwrotu części zapłaconego abonamentu.
- Rekompensaty to bardzo dobra wiadomość dla klientów UPC, których dotknęło działanie abuzywnych klauzul. Będą mogli oni otrzymać zwrot za podwyższone opłaty abonamentowe od momentu ich wprowadzenia do uprawomocnienia się decyzji – podkreśla prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Czytaj więcej
Prezes UOKiK postawił zarzuty UPC Polska w związku z programem "Więcej korzyści dla Ciebie".