Lidl podnosi poprzeczkę. Wyzwanie dla Biedronki

Niemiecka sieć wprowadza swój program lojalnościowy na nowy poziom. Dzięki aplikacji Lidl Plus można już dostać nie tylko zniżki na zakupy, ale też taniej kupić bilety do kina czy paliwo na stacjach Shell.

Publikacja: 09.10.2024 17:06

Dzięki aplikacji Lidl Plus można już dostać nie tylko zniżki na zakupy

Dzięki aplikacji Lidl Plus można już dostać nie tylko zniżki na zakupy

Foto: Bloomberg

Lidl przyprawił o ból głowy swoich konkurentów w Polsce: zaproponował nieznane dotąd w Polsce opcje w ramach swojego programu lojalnościowego i aplikacji Lidl Plus. To już nie tylko oferty promocyjne czy spersonalizowane dodatkowe kupony rabatowe, co znamy także z programów Biedronki, Kauflanda i wielu innych.

Czytaj więcej

Przez rosnące ceny zyskują programy lojalnościowe. Czym przyciągają sklepy?

Lidl daje zniżki na kino i paliwo

Lidl zaoferował użytkownikom aplikacji opcję tańszego tankowania stacjach Shell i bilety ze zniżką w kinach Cinema City. Mogą też skorzystać ze specjalnej oferty Plus na Kartę, otrzymać 40 proc. zniżki do parku wodnego Suntago. Na klientów czekać będzie również tańszy dostęp do cyfrowej prasy i podcastów w platformie Onet Premium, a także bezpłatne konsultacje lekarskie w ramach ubezpieczenia Nationale Nederlanden. Sieć podkreśla, że w przyszłości zamierza sukcesywnie rozszerzać listę dostępnych benefitów w ramach aplikacji.

Pewne jest, że konkurencja musi na ten ruch jakoś odpowiedzieć. Z pewnością zrobi to Biedronka, sieci prowadzą bowiem od miesięcy bezpardonową wojnę cenową. Na froncie programów lojalnościowych na razie wygrywa Biedronka. W badaniu ARC Rynek i Opinia do korzystania z kart lub aplikacji Moja Biedronka przyznało się 46 proc. ankietowanych, 24 proc. wymieniło Lidl Plus. Ogółem sieci ogólnospożywcze zdecydowanie prowadzą pod względem popularności programów lojalnościowych, w czołówce znalazły się jeszcze Kaufland czy Żabka. Poza tym sektorem reprezentowany jest paliwowy Orlen i sieć drogerii Rossmann.

- Aplikacja jest ważnym kanałem komunikacji z klientem, szykujemy jej zupełnie nową odsłonę – zapowiada Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska.

Polacy szukają okazji na rabaty

W ciągu roku liczba korzystających z programów lojalnościowych wzrosła aż o 8 pkt. proc., choć w latach wcześniejszych była ona dość stabilna wokół 64-66 proc. Wzrost liczby korzystających z takich akcji został wypracowany przez liderów rynku w kategorii sklepów spożywczych. Największy wpływ miały tutaj sieci dyskontowe, takie jak Biedronka i Lidl.

Czytaj więcej

Koniec z dzieleniem się Żappką. Żabka rezygnuje z kodów kreskowych w aplikacji

- W czasie ostatniego roku byliśmy świadkami nasilenia się rywalizacji marketingowej tych dwóch sieci – intensywnie kreowały komunikację do klientów często wprost wskazując przewagi nad głównym konkurentem na rynku oraz informując o coraz to nowych obniżkach cen. Istotnym elementem tej rywalizacji była również oferta promocyjna skierowana wyłącznie do użytkowników programów lojalnościowych sieci – mówi Sylwia Miszczyk, kierownik projektu badawczego w ARC Rynek i Opinia. - Przyczyniło się to skutecznie do rekrutacji nowych użytkowników, którzy chcąc skorzystać z atrakcyjnych promocji zasilili szeregi użytkowników programów tych sieci – dodaje.

Z badania firmy wynika, że rosnąca popularność programów lojalnościowych przypada również na okres wysokiego wzrostu cen. Są one traktowane przez wielu, o ile nie przez większość konsumentów, jako jeden ze sposobów na obniżenie sklepowych rachunków. Wiele sieci wprowadza bowiem dodatkowe promocje dostępne tylko dla uczestników programów lojalnościowych i widać, że takich akcji jest zdecydowanie coraz więcej.

Karty na punkty na fali

Także analitycy ARC Rynek i Opinia zauważają, że klienci chętniej angażują się w korzystanie z programów, jeśli oferowane są im dodatkowe korzyści (wyłącznie dla członków programów) w postaci zniżek, specjalnych ofert czy unikalnych nagród. Kolejnym istotnym czynnikiem, wpływającym na regularność korzystania, podobnie jak w przypadku mechanizmu promocji, jest prostota.

Czytaj więcej

Biedronka rozdaje kupony na zakupy za 150 zł. Płaci za błąd

- Konsumenci doceniają programy lojalnościowe, które są intuicyjne i nieskomplikowane. W tym kontekście, kluczowym elementem sukcesu jest łatwa w użyciu i przyjazna aplikacja mobilna, która umożliwia szybkie i wygodne korzystanie z programu, śledzenie postępów i dostęp do aktualnych promocji. Intuicyjna i nieskomplikowana aplikacja sprzyja zatem częstszemu sięganiu po telefon w czasie zakupów – podają eksperci z tej firmy.

Jeśli chodzi o wyniki badania, to wśród najczęściej wymienianych powodów korzystania z programów lojalnościowych konsumenci wskazali na częste robienie zakupów w sklepach danej sieci – odpowiedziało tak aż 33 proc. Co czwarty wskazał zaś na prostotę – tak w korzystaniu z przejrzystej aplikacji jak i jasnych zasad uczestnictwa w programie.

Lidl przyprawił o ból głowy swoich konkurentów w Polsce: zaproponował nieznane dotąd w Polsce opcje w ramach swojego programu lojalnościowego i aplikacji Lidl Plus. To już nie tylko oferty promocyjne czy spersonalizowane dodatkowe kupony rabatowe, co znamy także z programów Biedronki, Kauflanda i wielu innych.

Lidl daje zniżki na kino i paliwo

Pozostało 93% artykułu
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd