Koniec z dzieleniem się Żappką. Żabka rezygnuje z kodów kreskowych w aplikacji

Klienci Żabki nie będą mogli już korzystać z Żappki znajomych i gromadzić szybciej punktów w programie lojalnościowym czy korzystać z tańszych zakupów. Żabka zmieni sposób skanowania Żappki w sklepie.

Publikacja: 15.07.2024 16:31

Koniec z dzieleniem się Żappką. Żabka rezygnuje z kodów kreskowych w aplikacji

Foto: Adobe Stock

Żabka planuje poważną zmianę w swojej aplikacji lojalnościowej. Dotychczas konto użytkownika Żappki było identyfikowane za pomocą wyświetlanego na ekranie urządzenia kodu kreskowego, który był skanowany przez kasjera. Kod był zawsze taki sam, co pozwalało klientom na korzystanie przez wiele osób z jednego konta użytkownika, a to dawało różne możliwości zarówno właścicielowi konta (szybsze gromadzenie żappsów i wymiana ich na kupony itp.), jak i korzystającym z jego konta znajomym (np. tańsze hot dogi).

Żappka z unikalnym kodem QR

Zgodnie z informacjami, do których dotarł portal instalki.pl, Żabka chce skończyć z dzieleniem się Żappką i wprowadzi unikalne kody QR zamiast kodu kreskowego. Kod za każdym razem będzie inny, więc nie będzie możliwe korzystanie z jednej Żappki przez wiele osób. Skończy się więc gromadzenie żappsów na rodzinnych kontach.

Czytaj więcej

Sieci handlowe ruszają w ślad za turystami na wakacje. Otwierają sklepy sezonowe

Z opcji tej korzystali też pracownicy Żabek, którzy często klientom bez aplikacji użyczali konta swoich znajomych. W ten sposób klienci, którzy nie chcą udostępniać swoich danych Żabce lub po prostu nie mają smartfonu, mogli również korzystać z niższych cen.

Dzielenie konta najwyraźniej jednak nie podoba się Żabce, więc w dniach 17 i 18 lipca ma zostać wprowadzona aktualizacja Żappki, która zmieni kod kreskowy w unikalne kody QR. Dodatkowo, do wyświetlenia kodu, niezbędne będzie połączenie z internetem.

O ile dla większości klientów zmiana będzie w sumie neutralna, o tyle dla tych, którzy z różnych powodów dzielili się kontem lub korzystali z dzielenia się, zmiana jest niekorzystna.

Żabka ma w Polsce ponad 10 tys. sklepów i jest największą siecią typu convenience w naszym kraju. Niedawno zaczęła ekspansję zagraniczną: w Rumunii działa pod szyldem Froo.

Z unikalnych kodów QR korzystają już inne firmy mające aplikacje lojalnościowe. W Lidl Plus czy aplikacji McDonald’s klienci wyświetlają właśnie kod QR. Największy niezależny system lojalnościowy, Payback nadal pozwala na korzystanie z kart plastikowych z kodem kreskowym.

Aktualizacja: 

Żabka, w odpowiedzi na pytanie „Rzeczpospolitej”, potwierdziła fakt zmian w aplikacji Żappka. Podkreślono przy tym, że zmiana ma ułatwić korzystanie ze sklepów Nano i nie będzie konieczny dostęp do internetu w momencie korzystania (wbrew wcześniejszym doniesieniom, o których wspomnieliśmy wyżej). W odpowiedzi pominięto jednak kwestię dzielenia się Żappką przez użytkowników. 

- Zastąpienie dotychczasowego kodu kreskowego dynamicznym kodem QR związane jest z rozwojem technologicznym aplikacji i oznacza przede wszystkim większą wygodę jej użytkowników oraz ujednolicenie metody weryfikacji we wszystkich naszych sklepach. Pozwoli on nie tylko, jak dotąd, zbierać żappsy czy realizować kupony w tradycyjnych Żabkach, ale także będzie można wejść za jego pomocą do autonomicznych sklepów Nano. Kod QR będzie możliwy do zeskanowania nawet w momencie braku dostępu do internetu u użytkownika aplikacji Żappka — stwierdza Biuro Prasowe sieci Żabka. 

Żabka planuje poważną zmianę w swojej aplikacji lojalnościowej. Dotychczas konto użytkownika Żappki było identyfikowane za pomocą wyświetlanego na ekranie urządzenia kodu kreskowego, który był skanowany przez kasjera. Kod był zawsze taki sam, co pozwalało klientom na korzystanie przez wiele osób z jednego konta użytkownika, a to dawało różne możliwości zarówno właścicielowi konta (szybsze gromadzenie żappsów i wymiana ich na kupony itp.), jak i korzystającym z jego konta znajomym (np. tańsze hot dogi).

Pozostało 84% artykułu
Handel
Brytyjskie kontrole warzyw i owoców z Unii nie tak prędko
Handel
USA uderzają w Temu i Shein. Paczki z Chin będą droższe
Handel
CCC i twórczyni DeeZee negocjują. Co z transakcją Monnari?
Handel
Szara strefa tytoniowa w UE rośnie. W Polsce kurczy się, ale to może się zmienić
Handel
Mieli walczyć z Żabką. Teraz mogą zmienić właściciela
Materiał Promocyjny
Jak wygląda auto elektryczne