O 4,1 tys. spadła liczba abonentów połączonych sieci UPC Polska i Aster w I kw. 2012 r. – wynika ze sprawozdania Liberty Global, właściciela operatorów kablowych w Polsce. Na koniec marca połączone spółki miały w sumie 1492,9 tys. klientów (wobec 1497 tys. w grudniu).
To bilans zmian: ubytku klientów usług analogowych i przyrostu cyfrowych. Spadek – o 12,7 tys. abonentów – kablowa grupa zanotowała w segmencie telewizji analogowej i na koniec marca miała 1340,7 tys. użytkowników usługi wideo.
Rosły za to statystyki w segmencie szerokopasmowego dostępu do Internetu i telefonii: odpowiednio o 24,5 tys. i 31 tys. w kwartale do 800,3 tys. i 396,2 tys. na koniec marca.
Tu uwaga. Część tych wzrostów to efekt zmiany sposobu raportowania przez grupę Liberty Global. Od stycznia br. w tabelach ze statystykami dla poszczególnych krajów i segmentów rynku pojawiło się dodatkowe grono użytkowników: małe firmy (SOHO), do tej pory tu nie uwzględniane (tak jak konsekwentnie dzieje się to z resztą klientów B2B).
Liberty poinformował, że w związku z tym w zestawieniach dla I kw. uwzględniono dla Polski dodatkowo: 11,9 tys. abonentów, 24,8 tys. RGU, 6,9 tys. użytkowników usługi telewizyjnej, 11 tys. Internetu i 6,9 tys. telefonu.