Firma badawczo-analityczna Gemius prowadząca badanie Mediapanel w polskim internecie chce wykorzystywać adresy IP w swojej metodologii. Mówi nam o tym w wywiadzie Aleksandra Załęska, odpowiedzialna z badanie.
Sprawdziliśmy, co polscy operatorzy telekomunikacyjni sądzą o identyfikowaniu użytkownika internetu przy pomocy IP, jak przydzielają adresy i jaka część ich klientów ma stałe IP. Oto co nam odpowiedzieli.
Jeden adres IP to wielu użytkowników
- Liczba adresów IP nie odpowiada liczbie użytkowników. Za jednym adresem może kryć się wielu użytkowników – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.
Jako przykład podaje protokół NAT (Network Address Translation). Polega on na konwersji adresów sieciowych, a ta pozwala wielu urządzeniom korzystać z jednego publicznego adresu IP. Jak wyjaśnia Data Base, protokół ten powstał ponieważ w internecie mogą skończyć się adresy z puli IPv4 i aby temu zaradzić.
Czytaj więcej
O tym co decyzja Google oznacza dla Gemiusa. Czy firma jest gotowa do zmiany w metodologii badań polskiego internetu. Jak chce to robić i na co czeka - mówi Aleksandra Załęska, szefowa Mediapanelu.