Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wśród 907 firm na zlecenie firmy Sodexo wynika, że 56,9 proc. przedsiębiorstw wypłaca pracownikom dodatkowe, pozapłacowe świadczenia, np. bony na zakupy w grudniu przed Bożym Narodzeniem. Wielkanoc jest rzadszą okazją – wskazała ją tylko co piąta firma.
Dysproporcja z roku na rok się pogłębia. Rok wcześniej Boże Narodzenie było okazją do obdarowana pracowników w 53 proc. firm, a Wielkanoc w 26 proc.
– Przy okazji obecnych świąt transakcji opłacanych bonami było przynajmniej o połowę mniej niż w grudniu – mówi Ryszard Jaśkowski, wiceprezes KZRSS Społem.
– Wielkanoc generuje w branży znacznie mniejsze obroty, rzędu 12 – 13 mld zł, wobec ponad 20 mld zł w przypadku Bożego Narodzenia – dodaje Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.