Firma ze sprzedaży 7,1 mln akcji serii D (30,1 proc. w podwyższonym kapitale) chce uzyskać 51 mln zł netto. Debiut na GPW tej trzeciej pod względem wielkości firmy świadczącej prywatne usługi medyczne w naszym kraju za Lux Medem i Medicoverem jest planowany w czerwcu.
Plan inwestycyjny Enel-Medu został określony na najbliższe trzy lata. Jego wartość sięgnie 74,2 mln zł. W pierwszej kolejności Enel-Med zamierza przeznaczyć 10 mln zł ze środków pozyskanych z emisji akcji na budowę szpitala w Warszawie. Będzie to druga tego typu placówka spółki. Pierwsi pacjenci zostaną przyjęci prawdopodobnie na początku 2012 r.
Kolejną inwestycją jest rozbudowa sieci przychodni. Rocznie mają przybywać po dwie, trzy placówki (teraz jest ich dziesięć). Spółka wyda na to 9 mln zł.
– Zrealizowanie planu inwestycyjnego pozwoli znacząco umocnić naszą pozycję na rynku usług medycznych – uważa Adam Rozwadowski, prezes Enel-Medu. Na rynku abonamentowym, wartym ok. 2 mld zł, spółka (ma ok. 320 tys. klientów abonamentowych) swój udział szacuje obecnie na ok. 3,5 proc. Tego typu usługi zapewniają przedsiębiorstwu około połowy przychodów, które w tym roku zgodnie z prognozą powinny sięgnąć łącznie 167 mln zł. Spółka chce zarobić na czysto 5,7 mln zł.
Udziałów w rynku nie zamierzają jednak oddawać pozostałe spółki świadczące prywatne usługi medyczne i też stawiają na nowe placówki.