W Polsce sprzedaż sprzętu IT rośnie bardzo powoli

Dystrybutor sprzętu dzięki nowemu magazynowi będzie mógł wysyłać do 100 tys. paczek dziennie.

Publikacja: 24.03.2015 21:06

W Polsce sprzedaż sprzętu IT rośnie bardzo powoli

Foto: Archiwum

Action, jeden z trzech największych dystrybutorów sprzętu IT w Polsce, zwiększył w 2014 r. sprzedaż o 14,7 proc., do 5,44 mld zł, zysk operacyjny o 12,5 proc., do 92,3 mln zł, a netto o 13,5 proc., do 69,9 mln zł.

Wzrost obrotów, jak przyznają przedstawiciele Action, to głównie zasługa większej sprzedaży zagranicznej. Sprzedaż krajowa wzrosła o 2–3 proc. – Poprzedni rok był dla nas rokiem sporym wyzwań. Kontynuowaliśmy budowę nowego magazynu. Inwestowaliśmy w Niemczech. Rynek polski był trudny. Konsumenci ograniczali zakupy z uwagi na niepokoje na Wschodzie. Na rynku nie pojawił się też żaden nowy, przełomowy produkt, który pociągnąłby sprzedaż – mówi Piotr Bieliński, prezes Action.

Według niego polski rynek ma już ograniczony potencjał wzrostu. Dlatego Action chce rosnąć za granicą. – Nie interesują nas małe i średnie rynki. Nas interesują Niemcy – oznajmia. W 2014 r. Action z tego rynku miał 105 mln euro przychodów i 9 mln zł straty netto. Plan na 2015 r. zakłada wzrost do 180 mln euro.

Action wkrótce uruchomi nowy magazyn w podwarszawskim Zamieniu, dzięki któremu spółka będzie mogła wysyłać 100 tys. paczek dziennie. – W magazynie będziemy mieli produkty z wielu branż – zapowiada Bieliński. Twierdzi, że spółka będzie świadczyła usługi logistyczne dla zewnętrznych firm, w tym operatorów telekomunikacyjnych. Pierwsze paczki z nowego magazynu powinny zostać wyekspediowane 1 kwietnia.

Bieliński uważa, że rynek dystrybucyjny w Polsce mocno się zmieni po wprowadzeniu tzw. odwróconego VAT. Wejdzie w życie 1 lipca. Z naszego punktu widzenia zmiana regulacji będzie bardzo korzystna – twierdzi przedstawiciel spółki.

Action, jeden z trzech największych dystrybutorów sprzętu IT w Polsce, zwiększył w 2014 r. sprzedaż o 14,7 proc., do 5,44 mld zł, zysk operacyjny o 12,5 proc., do 92,3 mln zł, a netto o 13,5 proc., do 69,9 mln zł.

Wzrost obrotów, jak przyznają przedstawiciele Action, to głównie zasługa większej sprzedaży zagranicznej. Sprzedaż krajowa wzrosła o 2–3 proc. – Poprzedni rok był dla nas rokiem sporym wyzwań. Kontynuowaliśmy budowę nowego magazynu. Inwestowaliśmy w Niemczech. Rynek polski był trudny. Konsumenci ograniczali zakupy z uwagi na niepokoje na Wschodzie. Na rynku nie pojawił się też żaden nowy, przełomowy produkt, który pociągnąłby sprzedaż – mówi Piotr Bieliński, prezes Action.

Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety dalekiego zasięgu nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową