Prawie co drugi z przedstawicieli polskich klubów fitness spodziewa się w bieżącym roku wzrostu przychodów z prowadzonej działalności, a ponad 36 proc. z nich przewiduje, że jego przychody wzrosną w tym roku powyżej 7,5 proc. To dużo lepszy wynik niż przed rokiem, gdy na poprawę wyników liczyło jedynie 20 proc. ankietowanych- wynika z raportu „The European Health & Fitness Market 2015" przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte wspólnie z organizacją EuropeActive. Według jego danych, na koniec 2014 roku liczba członków klubów fitness wzrosła w Polsce do 2,73 mln osób, czyli o ponad 10 proc. w porównaniu z końcem 2013. Łączne przychody polskich klubów fitness w tym okresie sięgnęły zaś 3,6 mld zł.
Te dobre perspektywy widać też w wynikach giełdowej grupy Benefit Systems, której głównym biznesem są karty sportowe Multisport kupowane przez firmy dla swoich pracowników. W I kwartale tego roku przychody grupy wzrosły o 18 proc. do 128 mln zł.
- W ciągu trzech miesięcy zwiększyliśmy liczbę kart sportowych o 41 tysięcy sztuk, do 568 tysięcy. Wzrost ten oznacza również zwiększenie liczby kart o 89 tys. sztuk w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2014 roku – podkreśla Adam Kędzierski, członek zarządu Benefit Systems, która inwestuje też w rynek fitness (od tego roku konsoliduje wyniki spółek: Fitness Academy i Fabryka Formy).
Zdaniem autorów raportu, "The European Health & Fitness Market 2015" nową szansą dla klubów (choć i wyzwaniem) będzie kolejna istotna grupa klientów. – Kluby fitness muszą przygotować ofertę dla klientów po 50. roku życia, gdyż ich liczba oraz wymagania będą rosnąć. Trend ten dotyczy także Polski – mówi Przemysław Zawadzki, ekspert Sports Business Group Deloitte. Potencjał rynku fitness doceniają coraz częściej hotele i firmy działające na rynku biur – gdzie coraz częściej standardem jest sala do ćwiczeń, np.w miejsce palarni...
Jak jednak przypomina Ewa Kumorek-Fedor z firmy Fedor Consulting, polski rynek fitness to na razie i tak ułamek światowego biznesu fitness, którego wartość – według danych firmy badawczej SRI International - sięga już prawie 3,5 miliarda dolarów rocznie.