O nowej metodzie autoryzacji profilu zaufanego informuje dział cyfryzacja w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Do tej pory potwierdzenie logowania do profilu zaufanego możliwe było przy użyciu kodów przesyłanych w wiadomościach SMS. "Od teraz ręczne przepisywanie kodów z SMS nie jest już konieczne. Możemy skorzystać z prostej i wygodnej funkcji zatwierdzania operacji z wykorzystaniem profilu zaufanego w aplikacji mObywatel. Jest to usługa, która działa w podobny sposób jak w przypadku potwierdzania przelewów bankowych" - czytamy w komunikacie.
Jak aktywować powiadomienia PUSH w aplikacji mObywatel?
- W pierwszej kolejności musimy zalogować się do profilu zaufanego na stronie pz.gov.pl.
- Po zalogowaniu, rozwijamy menu ukryte pod naszym imieniem i nazwiskiem w prawym górnym rogu, wybieramy zakładkę „Profil zaufany” i później „Szczegóły profilu”.
- Następnie klikamy opcję „Zmień metodę autoryzacji” i w kolejnym oknie potwierdzamy zmianę na powiadomienia PUSH. Wówczas w aplikacji mObywatel wyskoczy nam powiadomienie z prośbą o potwierdzenie tej zmiany.
Od teraz, każde logowanie do profilu zaufanego będzie wymagało po wpisaniu loginu i hasła, potwierdzenia w aplikacji mObywatel. Powiadomieniami PUSH potwierdzimy również wszelkie zmiany w naszym profilu czy podpisywanie dokumentów, np. wniosek o świadczenie 500+, deklaracje do urzędu skarbowego oraz wiele innych e-usług w administracji publicznej.