Więcej czasu na streaming przed telewizorem. Pomógł im SkyShowtime

Platformy streamingowe na telewizorach oglądano w Polsce w lutym 2023 roku o minutę dłużej niż w styczniu. Widzowie przeznaczyli na nie po raz pierwszy ponad 6 proc. czasu – wyniki badania The Gauge.

Publikacja: 22.03.2023 17:40

Jednym z hitów filmowych dostępnych na Skyshowtime jest Top Gun: Maverick z Tomem Cruise`m

Jednym z hitów filmowych dostępnych na Skyshowtime jest Top Gun: Maverick z Tomem Cruise`m

Foto: Skyshowtime.com

16 minut dziennie, o minutę dłużej niż w styczniu oglądał statystyczny widz w Polsce zawartość platform streamingowych na ekranie telewizora – podała firma badawcza Nielsen w środę.

Po raz pierwszy tym samym widzowie takich aplikacji jak Netflix, czy Youtube poświęcili im przed szklanym ekranem ponad 6 proc. czasu (Nielsen pisze o 6,4 proc., ale pokazuje na wykresie 6,5 proc.). Dla porównania, w styczniu było to 5,9 proc.

Badanie Nielsena „The Gauge” wskazuje, że platformy streamingowe zwiększyły udział w czasie oglądania kosztem platform satelitarnych i telewizji kablowych, natomiast udział cyfrowej telewizji naziemnej pozostał na poziomie ze stycznia.

Czytaj więcej

Netflix szuka czerwonej koperty

Nowy w Polsce serwis – SkyShowtime – nie zagroził pozycji liderów streamingu, ale wsparł ten segment w walce o czas widza.

Na oglądanie treści na platformie Netflix widzowie poświęcili około 1,8 proc. czasu, czyli tyle, ile w styczniu. Youtube zwiększył udział: z 1,3 do 1,5 proc. Ale największy wzrost odnotowano w kategorii „pozostały streaming”, na który przypadło 3,2 proc.

Nielsen umieszcza w niej graczy o udziale poniżej 1 proc. Zaliczają się do nich HBO Max, Disney+, Viaplay, czy – od lutego - SkyShowtime.

„Żaden z tych serwisów nie przekroczył dotąd samodzielnie 0,5 proc. progu udziału w czasie oglądania na telewizorze, ale łącznie wzrost ich oglądalności z 2,7 proc. w styczniu do 3,2 proc. w lutym odpowiada za wzrost streamingu na ekranie telewizorów” – napisano w informacji prasowej.

16 minut dziennie, o minutę dłużej niż w styczniu oglądał statystyczny widz w Polsce zawartość platform streamingowych na ekranie telewizora – podała firma badawcza Nielsen w środę.

Po raz pierwszy tym samym widzowie takich aplikacji jak Netflix, czy Youtube poświęcili im przed szklanym ekranem ponad 6 proc. czasu (Nielsen pisze o 6,4 proc., ale pokazuje na wykresie 6,5 proc.). Dla porównania, w styczniu było to 5,9 proc.

Usługi
Jest plan ratowania Poczty Polskiej. Nie obejdzie się bez redukcji zatrudnienia
Usługi
Poczta Polska ma czterech nowych wiceprezesów
Usługi
Rusza naprawa Poczty Polskiej. To będzie bolesny i kosztowny proces
Usługi
Po 196 latach Royal Mail rezygnuje z własnych pociągów pocztowych
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Usługi
Zmiany kadrowe we władzach Poczty Polskiej. Trudna sytuacja finansowa giganta