– By zobaczyć nowoczesne dzieła, nie trzeba wkładać garnituru i kupować biletu na wystawy. Wystarczy w piątek w godz. 18.45 – 19.15 spojrzeć na reklamowy nośnik w centrum stolicy – mówi Anna Grzeszczuk-Gałązka z Fundacji Sztuki Niegłupiej, która organizuje pokaz.
W centrum Warszawy, u zbiegu Al. Jerozolimskich i ul. Marszałkowskiej, będzie działała Stacja Nadawcza 6/10, czyli galeria sztuki na ekranie. Przez pół godziny zostaną na nim wyświetlone kilkuminutowe artystyczne prezentacje. Zobaczymy tam głównie prace artystów wyróżnionych na Multimedia Szajna Festiwal.
– Chcemy, by ludzie, którzy wcale w danym momencie nie zamierzają oglądać sztuki, mieli okazję zobaczyć jej współczesne wcielenie – mówi Anna Grzeszczuk-Gałązka.
Uwagę przechodniów dodatkowo ma przyciągać dźwięk, który na co dzień reklamom nie towarzyszy.
– Świetna prowokacja. Na co dzień zmusza się nas do oglądania reklam. A tym razem w przestrzeń miasta wpycha się kultura. Sztuka wychodzi do ludzi, którzy sami do niej nie przyjdą, ale dzięki temu może się nią zainteresują – ocenia projekt Anna Michalak, dyrektor Dorożkarni.