Po niemal 35 latach wraca popularny baton czekoladowy. Zastąpił go Snickers

Koncern Mars Wrigley UK zdecydował o przywróceniu do sprzedaży popularnego w latach 80. batona czekoladowego, którego zastąpił w 1990 roku Snickers. Wielu Brytyjczyków wciąż za nim tęskni.

Publikacja: 26.09.2024 13:39

Marathon pojawił się na rynku brytyjskim w 1967 roku

Marathon pojawił się na rynku brytyjskim w 1967 roku

Foto: Adobe Stock

Marathon pojawił się na rynku brytyjskim w 1967 roku. Zniknął ze sklepowych półek w 1990 roku, kiedy to zastąpił go Snickers. Teraz baton ma wrócić na sklepowe półki, ale tylko w postaci edycji limitowanej od października do grudnia tego roku.

Opakowanie Marathona wyglądało tak samo jak amerykański Snickers: było gładkie i w brązowym kolorze. Różniło się wyłącznie nazwą. Baton Marathon cieszył się ogromną popularnością. Brytyjskie media przypominają, że wielu starszych konsumentów mimo rebrandingu nadal posługuje się nazwą Marathon a nie Snickers.

Czytaj więcej

Kultowa polska marka podbije Zachód? Producent szykuje inwestycje i ekspansję

Mars Wrigley UK postanowił wrócić do starej nazwy i wypuścić limitowaną edycję batoników. "Retro Marathon" będzie dostępny na rynku brytyjskim do końca 2024 roku. Firma uważa, że to „świetny sposób na uczczenie ponad 90 lat produkcji czekolady przez Mars w Wielkiej Brytanii”.

Snickers oraz Marathon to baton z nugatem, orzeszkami ziemnymi w karmelu i czekoladzie. Stworzył go Franklin Clarence Mars w 1930 roku. Został nazwany na cześć ulubionego konia rodziny Mars w tamtym okresie, który zmarł na dwa miesiące przed premierą batonika. Kosztował wtedy pięć centów.

34 lata temu Snickers zastąpił Marathon

Decyzja o porzuceniu brytyjskiej nazwy batona wywołała oburzenie w 1990 r., a niektórzy zagorzali fani narzekają na nią od tamtej pory – przypomina brytyjski dziennik „The Guardian”. Dlatego też po tylu latach, na fali nostalgii Mars postanowił, że tworzy „specjalną retro edycję Marathon”.

Czytaj więcej

Na froncie Ukraińcy muszą się obejść bez Pepsi, batonów Mars, czekolady Nestle

„To świetny sposób na uczczenie ponad 90 lat produkcji czekolady przez Mars w Wielkiej Brytanii. Mamy nadzieję, że fani Snickersa, którzy pamiętają, kiedy nazywał się on jeszcze Marathon, będą zadowoleni z jego pojawienia się w sklepie” – poinformował koncern w komunikacie prasowym.

To nie pierwszy raz, kiedy Mars przywraca markę Marathon. Podobna limitowana edycja w 2019 r. przyniosła ponad 4 miliony sprzedanych batoników w ciągu zaledwie 12 tygodni. Koncern liczy na to, że i ta okaże się sukcesem.

Marathon pojawił się na rynku brytyjskim w 1967 roku. Zniknął ze sklepowych półek w 1990 roku, kiedy to zastąpił go Snickers. Teraz baton ma wrócić na sklepowe półki, ale tylko w postaci edycji limitowanej od października do grudnia tego roku.

Opakowanie Marathona wyglądało tak samo jak amerykański Snickers: było gładkie i w brązowym kolorze. Różniło się wyłącznie nazwą. Baton Marathon cieszył się ogromną popularnością. Brytyjskie media przypominają, że wielu starszych konsumentów mimo rebrandingu nadal posługuje się nazwą Marathon a nie Snickers.

Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności