Właściciel Magnuma tnie etaty i dzieli biznes. Ma powstać lodowy gigant

Koncern Unilever, do którego należą takie marki jak Knorr, Magnum czy Carte d'Or, zapowiedział potężne zwolnienia w swoich oddziałach na świecie. Planuje też oddzielić swój lodowy biznes i stworzyć czołowego producenta tych mrożonych przysmaków.

Publikacja: 19.03.2024 13:54

Właściciel Magnuma tnie etaty i dzieli biznes. Ma powstać lodowy gigant

Foto: Adobe Stock

Wraz z nadchodzącym latem rośnie apetyt konsumentów na lody. Właśnie teraz Unilever postanowił znacząco umocnić pozycję w tym segmencie i zapowiedział trzęsienie ziemi w swoich strukturach. Należące do brytyjskiego koncernu marki mrożonych słodkości mają oddzielić się od reszty biznesu grupy i stworzyć największego na świecie lodowego giganta.

Czytaj więcej

Unilever pozywa Intermarché za wytykanie downsizingu

Unilever stawia na lody

Unilever jest właścicielem między innymi takich znanych marek lodów, jak Magnum, Ben & Jerry's, Carte d'Or, Viennetta czy Wall's. Ich łączna globalna sprzedaż sięgnęła w ubiegłym roku ponad 6,75 mld funtów.

Koncern uznał jednak, że jego biznes lodowy ma mało wspólnego z resztą linii produktów ze względu na jego sezonowość oraz łańcuch dostaw dostosowany do przewozu wyrobów mrożonych. Jak przekonuje prezes Unilever Ian Meakins, wyodrębnienie marek lodów będzie kolejnym krokiem do utworzenia „łatwiejszego, bardziej skoncentrowanego i osiągającego wyższe wyniki koncernu”.

– W efekcie powstanie czołowy na świecie producent lodów, z silnymi perspektywami rozwoju i ekscytującą przyszłością jako niezależny biznes – zapowiedział szef grupy.

Czytaj więcej

Coraz ostrzejsza walka Lidla i Biedronki. To będzie tania Wielkanoc?

Unilever szuka oszczędności. Wielkie zwolnienia

Jednocześnie koncern ogłosił potężną falę zwolnień, która objąć ma jego oddziały na całym świecie. Z pracą pożegnać ma się około 7,5 tys. osób, a więc ponad 5 proc. globalnej załogi Unilever, liczącej 128 tys. pracowników. Największe redukcje zostaną dokonane na stanowiskach biurowych.

Jest to część trzyletniego programu oszczędnościowego giganta. Jak poinformował Unilever, do końca 2025 roku zamierza zaoszczędzić dzięki cięciom 684 mln funtów.

Inwestorzy zareagowali optymistycznie na plany brytyjskiego koncernu. Tuż po ogłoszeniu nowej strategii, akcje Unilever skoczyły o 5 proc.

Wraz z nadchodzącym latem rośnie apetyt konsumentów na lody. Właśnie teraz Unilever postanowił znacząco umocnić pozycję w tym segmencie i zapowiedział trzęsienie ziemi w swoich strukturach. Należące do brytyjskiego koncernu marki mrożonych słodkości mają oddzielić się od reszty biznesu grupy i stworzyć największego na świecie lodowego giganta.

Unilever stawia na lody

Pozostało 83% artykułu
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności