Unilever pozywa Intermarché za wytykanie downsizingu

Sieć handlowa użyła produktów koncernu Unilever na plakatach wytykających kurczenie produktów i zwiększanie cen jednostkowych. Producentowi kampania się nie spodobała.

Publikacja: 24.01.2024 14:23

Unilever pozywa Intermarché za wytykanie downsizingu

Foto: Adobe Stock

Trwający we Francji spór między detalistami a producentami przybiera nowe formy nasilając się przed końcem corocznych negocjacji handlowych w tym kraju. Sieć Intermarché wystartowała z kampanią promocyjną, w której pokazywała praktykę koncernu Unilever, do którego należą takie marki, jak Knorr, Carte d’Or czy Dove. Wśród produktów koncernu są też na przykład lody Magnum, które trafiły na plakaty Intermarché.

Magnum kiedyś znaczyło duże

Pod hasłem, które można przetłumaczyć na „Magnum kiedyś znaczyło duże” sieć handlowa udowadnia, że waga lodów w pudełku spadła o 70 gramów, a cena jednostkowa wzrosła. Ale nie tylko lody znalazły się na celowniku Intermarché - kostki bulionowe marki Knorr też znalazły się wśród dowodów na downsizing (zmniejszanie produktów) z dopiskiem, że cena za kilogram wzrosła o 39 procent i wyjaśnieniem, że właśnie dlatego produkt zniknął z półek.

Czytaj więcej

Pepsi przesadziła z cenami. Carrefour mówi: dość

Unilever, jak łatwo się domyślić, nie jest zachwycony kampanią detalisty i już 17 stycznia, jak informuje serwis Paris-Normandie.fr, wysłał do sklepów sieci komorników sądowych mających zatrzymać kampanię informacyjną Intermarché. Producent zdecydował się też pozwać sieć handlową do sądu, a przesłuchanie zaplanowane jest w tej sprawie na 31 stycznia, czyli na ostatni dzień negocjacji handlowych na bieżący rok.

– Otrzymaliśmy zaskakujące wezwanie od Unilevera – potwierdzili przedstawiciele Intermarché w rozmowie z serwisem CBNews.fr.

Carrefour na wojennej ścieżce

Sieć Intermarché nie jest jedynym francuskim detalistą, który wszedł na wojenną ścieżkę z producentami. Carrefour posunął się do usunięcia z półek produktów PepsiCo w ramach naprawdę ostrych negocjacji odnośnie cen produktów (produkty PepsiCo znikają z półek francuskiej sieci nie tylko we Francji). Komunikując zaprzestanie sprzedaży napojów Pepsi, Carrefour podkreślał, że stało się to z powodu „niedopuszczalnych podwyżek cen”.

Negocjacje handlowe we Francji, trwające do 31 stycznia, ustalają na dany rok ceny zakupu i sprzedaży, widoczność produktów danego producenta w sklepach itp.

Trwający we Francji spór między detalistami a producentami przybiera nowe formy nasilając się przed końcem corocznych negocjacji handlowych w tym kraju. Sieć Intermarché wystartowała z kampanią promocyjną, w której pokazywała praktykę koncernu Unilever, do którego należą takie marki, jak Knorr, Carte d’Or czy Dove. Wśród produktów koncernu są też na przykład lody Magnum, które trafiły na plakaty Intermarché.

Magnum kiedyś znaczyło duże

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd