Trwający we Francji spór między detalistami a producentami przybiera nowe formy nasilając się przed końcem corocznych negocjacji handlowych w tym kraju. Sieć Intermarché wystartowała z kampanią promocyjną, w której pokazywała praktykę koncernu Unilever, do którego należą takie marki, jak Knorr, Carte d’Or czy Dove. Wśród produktów koncernu są też na przykład lody Magnum, które trafiły na plakaty Intermarché.
Magnum kiedyś znaczyło duże
Pod hasłem, które można przetłumaczyć na „Magnum kiedyś znaczyło duże” sieć handlowa udowadnia, że waga lodów w pudełku spadła o 70 gramów, a cena jednostkowa wzrosła. Ale nie tylko lody znalazły się na celowniku Intermarché - kostki bulionowe marki Knorr też znalazły się wśród dowodów na downsizing (zmniejszanie produktów) z dopiskiem, że cena za kilogram wzrosła o 39 procent i wyjaśnieniem, że właśnie dlatego produkt zniknął z półek.
Czytaj więcej
Najmocniejszy wzrost cen popularnego napoju widać w hipermarketach. Francuska sieć uznała, że podwyżki są za wysokie i woli wycofać produkt z półek.
Unilever, jak łatwo się domyślić, nie jest zachwycony kampanią detalisty i już 17 stycznia, jak informuje serwis Paris-Normandie.fr, wysłał do sklepów sieci komorników sądowych mających zatrzymać kampanię informacyjną Intermarché. Producent zdecydował się też pozwać sieć handlową do sądu, a przesłuchanie zaplanowane jest w tej sprawie na 31 stycznia, czyli na ostatni dzień negocjacji handlowych na bieżący rok.
– Otrzymaliśmy zaskakujące wezwanie od Unilevera – potwierdzili przedstawiciele Intermarché w rozmowie z serwisem CBNews.fr.