Koncern McDonald’s ogłosił szczegóły swojej strategii na najbliższe lata. Najciekawszym punktem przedstawionym przez koncern było ogłoszenie szczegółów nowego formatu lokali – CosMc's. Nowa sieć, której pilotażowy lokal zostanie otwarty jeszcze w grudniu w Bolingbrook pod Chicago, ma w założeniu działać w tym samym segmencie rynku co Starbucks. W 2024 roku koncern chce otworzyć 10 lokali nowej sieci.
W menu CosMc's ma znaleźć się oferta słodkich kaw, takich jak Churro Frappe czy S’Mores Cold Brew (o smakach nawiązujących do churros, hiszpańskich pączków, czy mieszanki czekolady i słodkich pianek). Do tego w ofercie ma się znaleźć część dań McDonald’s, np. znane z oferty śniadaniowej McMuffins z jajkiem. Nazwa nowej marki pochodzi od maskotki, która pojawiła się w reklamach na przełomie lat 80. i 90. XX wieku – CosMc's to kosmita szukający jedzenia McDonald’s.
Czytaj więcej
Starbucks odradza się w Chinach po gwałtownym spadku sprzedaży z powodu ograniczeń covidowych w zeszłym roku. W ciągu trzech miesięcy kończących się 2 lipca sprzedaż w chińskich lokalach otwartych przez co najmniej 13 miesięcy wzrosła o 46 procent rok do roku -poinformował amerykański koncern.
Oprócz nowej marki gigant fast food zapowiada dalszą ekspansję swojego podstawowego biznesu. W najbliższych latach McDonald’s ma rozwijać się najszybciej w historii i do 2027 roku chce otworzyć 10 tysięcy nowych punktów sprzedaży. W USA chce otworzyć 900 nowych barów, 1900 ma powstać na rynkach międzynarodowych, na których McDonald’s sam prowadzi swoje lokale, a 7000 ma zostać otwartych na rynkach, na których działają operatorzy z licencją koncernu.
Ponad połowa z tych 7000 będzie zlokalizowana w Chinach, które obecnie są drugim co do wielkości rynkiem sieci. CEO McDonlad’s, Chris Kempczinski stwierdził, że Państwo Środka może stać się w końcu największym rynkiem dla sieci. Równocześnie stonował nastroje dotyczące nowej marki, jednak podkreślił, że jeżeli dobrze pójdzie CosMc's może mieć potencjał na bycie globalną marką.