McDonald’s rzuca rękawicę Starbucksowi i zapowiada globalną ekspansję

Gigant w sektorze szybkiego jedzenia szykuje się do otwarcia nowego formatu lokali CosMc's, który konkurować ma między innymi ze Starbucks. A do tego zapowiada globalną ekspansję – zamierza otwierać tysiące lokali do 2027 roku.

Publikacja: 07.12.2023 15:34

McDonald’s rzuca rękawicę Starbucksowi i zapowiada globalną ekspansję

Foto: Adobe Stock

Koncern McDonald’s ogłosił szczegóły swojej strategii na najbliższe lata. Najciekawszym punktem przedstawionym przez koncern było ogłoszenie szczegółów nowego formatu lokali – CosMc's. Nowa sieć, której pilotażowy lokal zostanie otwarty jeszcze w grudniu w Bolingbrook pod Chicago, ma w założeniu działać w tym samym segmencie rynku co Starbucks. W 2024 roku koncern chce otworzyć 10 lokali nowej sieci.

W menu CosMc's ma znaleźć się oferta słodkich kaw, takich jak Churro Frappe czy S’Mores Cold Brew (o smakach nawiązujących do churros, hiszpańskich pączków, czy mieszanki czekolady i słodkich pianek). Do tego w ofercie ma się znaleźć część dań McDonald’s, np. znane z oferty śniadaniowej McMuffins z jajkiem. Nazwa nowej marki pochodzi od maskotki, która pojawiła się w reklamach na przełomie lat 80. i 90. XX wieku – CosMc's to kosmita szukający jedzenia McDonald’s.

Czytaj więcej

Oszałamiający sukces Starbucks w Chinach. Sprzedaż wystrzeliła

Oprócz nowej marki gigant fast food zapowiada dalszą ekspansję swojego podstawowego biznesu. W najbliższych latach McDonald’s ma rozwijać się najszybciej w historii i do 2027 roku chce otworzyć 10 tysięcy nowych punktów sprzedaży. W USA chce otworzyć 900 nowych barów, 1900 ma powstać na rynkach międzynarodowych, na których McDonald’s sam prowadzi swoje lokale, a 7000 ma zostać otwartych na rynkach, na których działają operatorzy z licencją koncernu.

Ponad połowa z tych 7000 będzie zlokalizowana w Chinach, które obecnie są drugim co do wielkości rynkiem sieci. CEO McDonlad’s, Chris Kempczinski stwierdził, że Państwo Środka może stać się w końcu największym rynkiem dla sieci. Równocześnie stonował nastroje dotyczące nowej marki, jednak podkreślił, że jeżeli dobrze pójdzie CosMc's może mieć potencjał na bycie globalną marką.

- Nie warto poświęcać czasu na opracowanie pomysłu, który sprawdzi się tylko na jednym rynku – mówił, cytowany przez BBC, Kempczinski.

McDonald’s ma już markę kawiarni – McCafe, która działa zarówno jako część lokali McDonald’s, jak i jako osobne kawiarnie. 

Koncern McDonald’s ogłosił szczegóły swojej strategii na najbliższe lata. Najciekawszym punktem przedstawionym przez koncern było ogłoszenie szczegółów nowego formatu lokali – CosMc's. Nowa sieć, której pilotażowy lokal zostanie otwarty jeszcze w grudniu w Bolingbrook pod Chicago, ma w założeniu działać w tym samym segmencie rynku co Starbucks. W 2024 roku koncern chce otworzyć 10 lokali nowej sieci.

W menu CosMc's ma znaleźć się oferta słodkich kaw, takich jak Churro Frappe czy S’Mores Cold Brew (o smakach nawiązujących do churros, hiszpańskich pączków, czy mieszanki czekolady i słodkich pianek). Do tego w ofercie ma się znaleźć część dań McDonald’s, np. znane z oferty śniadaniowej McMuffins z jajkiem. Nazwa nowej marki pochodzi od maskotki, która pojawiła się w reklamach na przełomie lat 80. i 90. XX wieku – CosMc's to kosmita szukający jedzenia McDonald’s.

Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności