Oszałamiający sukces Starbucks w Chinach. Sprzedaż wystrzeliła

Starbucks odradza się w Chinach po gwałtownym spadku sprzedaży z powodu ograniczeń covidowych w zeszłym roku. W ciągu trzech miesięcy kończących się 2 lipca sprzedaż w chińskich lokalach otwartych przez co najmniej 13 miesięcy wzrosła o 46 procent rok do roku -poinformował amerykański koncern.

Publikacja: 02.08.2023 22:19

Starbucks  w Pekinie

Starbucks w Pekinie

Foto: Bloomberg

Chiny są kluczowym rynkiem napędzającym wzrost sprzedaży sieci Starbucks. Ale działalność firmy w Chinach – drugiej co do wielkości gospodarce świata – była utrudniona przez surowe ograniczenia związane z pandemią Covid-19. Zeszłej wiosny sprzedaż Starbucksa w Chinach mocno wzrosła. „Jestem zachwycony naszymi wynikami w tym kwartale” – powiedział dyrektor generalny Starbucks, Laxman Narasimhan, podczas rozmowy z analitykami omawiając wyniki finansowe. W tym kwartale przychody w Chinach wzrosły o 51 procent rok do roku.

Czytaj więcej

Starbucks odpowiada na oskarżenia dotyczące LGBT+, pracownicy protestują

W lipcu w Chinach było prawie 6500 lokalizacji Starbucks. Jednak wciąż jest miejsce na wzrost – uważa Narasimhan. „Jest o wiele więcej możliwości w obszarach niedostatecznie spenetrowanych na tym rynku” – powiedział. „Wciąż jesteśmy na początku działalności w Chinach, jednym z największych rynków konsumenckich” - dodał.

Chinach przeciętny człowiek wypija około 12 filiżanek kawy rocznie. To znacznie mniej niż konsumpcja na innych rynkach. W Japonii każda osoba wypija średnio około 200 filiżanek kawy rocznie, a w Stanach Zjednoczonych liczba ta wynosi 380 filiżanek. Chiny, które mają 1,4 miliarda mieszkańców, oferują ogromne możliwości, jeśli Starbucks będzie w stanie zwiększyć spożycie kawy do poziomów Japonii lub nawet USA.

Czytaj więcej

Nowy prezes Starbucks przykłada się do pracy. Przeszedł szkolenie baristy

Sprzedaż w Stanach Zjednoczonych również wzrosła w ciągu kwartału, ale w skromniejszym tempie. Sprzedaż w lokalizacjach w Ameryce Północnej otwartych od co najmniej 13 miesięcy wzrosła o 7 procent – informuje CNN. Na całym świecie sprzedaż w kawiarniach otwartych od co najmniej 13 miesięcy wzrosła o 10 procent, co nie spełniło oczekiwań analityków. Akcje spółki spadły o około 1 proc. po zamknięciu rynku we wtorek. W Ameryce Północnej przychody kwartalne sięgnęły 6,7 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 11 proc. rok do roku. Razem Stany Zjednoczone i Chiny stanowią 61 proc. portfela Starbucks na całym świecie.

Chiny są kluczowym rynkiem napędzającym wzrost sprzedaży sieci Starbucks. Ale działalność firmy w Chinach – drugiej co do wielkości gospodarce świata – była utrudniona przez surowe ograniczenia związane z pandemią Covid-19. Zeszłej wiosny sprzedaż Starbucksa w Chinach mocno wzrosła. „Jestem zachwycony naszymi wynikami w tym kwartale” – powiedział dyrektor generalny Starbucks, Laxman Narasimhan, podczas rozmowy z analitykami omawiając wyniki finansowe. W tym kwartale przychody w Chinach wzrosły o 51 procent rok do roku.

Pozostało 81% artykułu
Gastronomia
Burger drwala wrócił do McDonald's. Cena na sezon 2024/2025
Gastronomia
Polaków stać na coraz mniej schabowych i pizzy. W Polsce drożej niż we Włoszech
Gastronomia
Popularna sieć restauracji amerykańskich na skraju bankructwa
Gastronomia
Nowy prezes Starbucks chce uprościć menu i przyciągnąć klientów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Gastronomia
Zatrucie w McDonald’s: coraz więcej chorych. Lekarze ostrzegają przed „bardzo poważną chorobą”