Jej skonsolidowane przychody netto zwiększyły się o 1,3 proc., do ponad 3,1 mld zł. O 100, 6 proc., do 284 mln zł w górę poszedł jej zysk operacyjny. Zysk netto grupy wyniósł natomiast 298 mln zł, wobec 159 mln zł rok wcześniej.
- W 2015 roku konsekwentnie wdrażaliśmy strategię komercyjną nastawioną na wzmocnienie marek i odzyskanie konkurencyjności cenowej, obniżonej przez działania konkurencji w poprzednich latach. Pozytywny wpływ na nasze wyniki miał także dobry sezon letni oraz powrót do współpracy z jedną z sieci handlowych. W efekcie zwiększyliśmy sprzedaż o blisko 1 mln hektolitrów w ciągu roku – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.
– Nowa strategia i koncentracja na rozwoju kluczowych obszarów biznesu, w połączeniu z restrukturyzacją i znaczącą obniżką kosztów, umożliwiły Grupie Żywiec zatrzymanie trendu spadkowego oraz odzyskanie konkurencyjności. Jeśli nie pojawią się nieprzewidziane okoliczności wynikające ze zmian w otoczeniu regulacyjnym, w tym roku planujemy umocnić naszą pozycję – dodał.
Pozytywny wpływ na wyniki Grupy Żywiec miała m.in. jej flagowa marka Żywiec. Jak podaje firma kontynuowała ona wzrost w ujęciu ilościowym i wartościowym oraz wzmocniła pozycję lidera w segmencie premium.
Na początku 2016r. Grupa Żywiec sfinalizowała transakcję sprzedaży 80 udziałów w spółce dystrybucyjnej Distribev partnerowi strategicznemu Grupie Orbico. Firma zdecydowała także wydzielić na zewnątrz usługi transportowe, kończąc działalność spółki Trans-Trade Żywiec i poszerzając współpracę z firmami zewnętrznymi.