Żywiec poprawił wyniki i w 2015 r. sprzedał o prawie 10 proc. więcej piwa niż rok wcześniej

W 2015 roku grupa sprzedała 11,6 mln hl piwa. To o prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

Publikacja: 10.02.2016 07:30

W 2015 roku grupa sprzedała 11,6 mln hl piwa. To o prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

W 2015 roku grupa sprzedała 11,6 mln hl piwa. To o prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Jej skonsolidowane przychody netto zwiększyły się o 1,3 proc., do ponad 3,1 mld zł. O 100, 6 proc., do 284 mln zł w górę poszedł jej zysk operacyjny. Zysk netto grupy wyniósł natomiast 298 mln zł, wobec 159 mln zł rok wcześniej.

- W 2015 roku konsekwentnie wdrażaliśmy strategię komercyjną nastawioną na wzmocnienie marek i odzyskanie konkurencyjności cenowej, obniżonej przez działania konkurencji w poprzednich latach. Pozytywny wpływ na nasze wyniki miał także dobry sezon letni oraz powrót do współpracy z jedną z sieci handlowych. W efekcie zwiększyliśmy sprzedaż o blisko 1 mln hektolitrów w ciągu roku – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

– Nowa strategia i koncentracja na rozwoju kluczowych obszarów biznesu, w połączeniu z restrukturyzacją i znaczącą obniżką kosztów, umożliwiły Grupie Żywiec zatrzymanie trendu spadkowego oraz odzyskanie konkurencyjności. Jeśli nie pojawią się nieprzewidziane okoliczności wynikające ze zmian w otoczeniu regulacyjnym, w tym roku planujemy umocnić naszą pozycję – dodał.

Pozytywny wpływ na wyniki Grupy Żywiec miała m.in. jej flagowa marka Żywiec. Jak podaje firma kontynuowała ona wzrost w ujęciu ilościowym i wartościowym oraz wzmocniła pozycję lidera w segmencie premium.

Na początku 2016r. Grupa Żywiec sfinalizowała transakcję sprzedaży 80 udziałów w spółce dystrybucyjnej Distribev partnerowi strategicznemu Grupie Orbico. Firma zdecydowała także wydzielić na zewnątrz usługi transportowe, kończąc działalność spółki Trans-Trade Żywiec i poszerzając współpracę z firmami zewnętrznymi.

- Grupa Żywiec kontynuowała także restrukturyzację nastawioną na obniżkę bazy kosztowej i zwiększenie tempa reakcji na sytuację na rynku. Wszystkie te zmiany w modelu działania, w połączeniu ze skuteczną strategią handlową, zaowocowały poprawą wyników - podaje Żywiec.

Firma podkreśla, że 2015 r. był kolejnym już rokiem pełnym wyzwań dla branży piwnej. Utrzymująca się intensywna konkurencja, w połączeniu z dalszym rozwojem nowoczesnych kanałów sprzedaży, szczególnie dyskontów, doprowadziła do dalszych spadków cen w branży. Grupa Żywiec oczekuje, że rynek piwa w 2016 roku pozostanie na podobnym poziomie w ujęciu ilościowym, natomiast w ujęciu wartościowym nieznacznie spadnie.

b.d.

Jej skonsolidowane przychody netto zwiększyły się o 1,3 proc., do ponad 3,1 mld zł. O 100, 6 proc., do 284 mln zł w górę poszedł jej zysk operacyjny. Zysk netto grupy wyniósł natomiast 298 mln zł, wobec 159 mln zł rok wcześniej.

- W 2015 roku konsekwentnie wdrażaliśmy strategię komercyjną nastawioną na wzmocnienie marek i odzyskanie konkurencyjności cenowej, obniżonej przez działania konkurencji w poprzednich latach. Pozytywny wpływ na nasze wyniki miał także dobry sezon letni oraz powrót do współpracy z jedną z sieci handlowych. W efekcie zwiększyliśmy sprzedaż o blisko 1 mln hektolitrów w ciągu roku – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności