c) węzeł Wyszków Północ - węzeł Brok,
d) węzeł Podborze - węzeł Zambrów Zachód,
e) węzeł Mężenin - węzeł Jeżewo.
- droga ekspresowa S10 na odcinku węzeł
Wałcz Zachód – węzeł Witankowo.
- droga ekspresowa S11 na odcinkach:
a) Szczecinek (połączenie z drogą krajową
nr 11) – Omulna (połączenie z drogą krajową nr 11),
b) węzeł Mieszków – węzeł Jarocin,
c) węzeł Ostrów Wielkopolski Północ –
Strugi (połączenie z drogą krajową nr 11),
d) Krążkowy (połączenie z drogą krajową nr
11) – węzeł Baranów.
-
droga ekspresowa S12 na odcinku węzeł Puławy Zachód – węzeł Kurów Zachód.
-
droga ekspresowa S16 na odcinku węzeł Olsztyn Południe - węzeł Olsztyn Wschód.
-
droga ekspresowa S17 na odcinkach:
a) węzeł Lubelska - Michałówka (dawne
skrzyżowanie z drogą powiatową nr 1319W),
b) węzeł Garwolin Południe – węzeł Kurów
Zachód.
-
droga ekspresowa S19 na odcinkach:
a) węzeł Lublin Węglin – Stobierna (dawne
połączenie z drogą krajową nr 19),
b) węzeł Świlcza – węzeł Rzeszów Południe.
-
droga ekspresowa S51 na odcinku węzeł Olsztynek Zachód – węzeł Olsztyn Południe.
-
droga ekspresowa S61 na odcinkach:
a) węzeł Śniadowo – węzeł Łomża Południe,
b) węzeł Kolno – węzeł Ełk Południe,
c) węzeł Kalinowo – węzeł Raczki,
d) węzeł Suwałki Południe - węzeł Suwałki
Północ.
Na tych drogach rząd zrezygnuje z e-myta
Projekt przewiduje również wykreślenie
niektórych dróg w wykazu dróg płatnych na skutek ukończenia budowy
przebiegających w pobliżu nowych odcinków dróg ekspresowych i autostrad.
I tak za przejazd pojazdami ciężarowymi
opłaty przestaną być pobierane na następujących odcinkach
- była droga krajowa nr 6 od węzła
Bożepole Wielkie do drogi wojewódzkiej nr 468 w Gdyni (ul. Morska).
- odcinek drogi krajowej DK7 od Sękocina
Nowego do węzła Tarczyn Południe.
- odcinek drogi krajowej DK10 na odcinku
granica m. Szczecin – węzeł Stargard Zachód.
- odcinek drogi krajowej DK18 na odcinku
Olszyna (granica państwowa) – węzeł Golnice.
Rozszerzenie sieci płatnych dróg ma
nastąpić od 1 listopada tego roku. Szacuje się, że w pierwszym pełnym roku
funkcjonowania rozszerzonej sieci wpływy do Krajowego Funduszu Drogowego, z
którego realizowane są inwestycje drogowe, wzrosną o ok. 1,2 mld zł.