Resort cyfryzacji przypomina, że dowód osobisty to dokument, który pozwala potwierdzić tożsamość oraz polskie obywatelstwo. Każdy pełnoletni obywatel, który mieszka w Polsce, musi go mieć.
Jak uzyskać dowód osobisty?
Wniosek o nowy dowód osobisty można złożyć przez internet lub osobiście w urzędzie. Jeśli składamy go przez internet, trzeba uzupełnić go o odciski palców i wzór podpisu. Dane te zostaną pobrane w urzędzie i umieszczone w dowodzie osobistym. W urzędzie trzeba się pojawić 30 dni od złożenia wniosku przez internet.
W przypadku wniosku przez internet musimy posiadać profil zaufany, kwalifikowany certyfikat podpisu elektronicznego albo certyfikat podpisu osobistego (ma go w e-dowodzie osoba, która we wniosku o e-dowód, zaznaczyła, że chce mieć certyfikat podpisu osobistego).
Jeśli wybierzemy tradycyjną formę, warto pamiętać, że wniosek o nowy dowód osobisty można złożyć w dowolnym urzędzie gminy – niezależnie od miejsca zameldowania. Usługa jest bezpłatna.
Wniosek o dowód musi złożyć każdy, kto: