W odniesieniu do publikacji z 16.07.2020 r. [rozmowa z Bartłomiejem Krasem, prezesem Impact Clean Power Technology, pt. „Pandemia to wyjątkowa szansa na zdobycie pracowników” – red.], w której pojawia się informacja o niemieckiej firmie dostarczającej baterie dla firmy Solaris, pragnę podkreślić, iż wspomniane baterie są produkowane w Polsce, w spółce BMZ Poland w Gliwicach. Jest to jeden z największych zakładów funkcjonujących w ramach globalnych struktur BMZ The Innovation Group.
Zatrudniamy najlepszych specjalistów, co pozwala nam na projektowanie i produkowanie baterii zasilających różne urządzenia na całym świecie. Realizowane w Polsce zamówienia trafiają do silnych światowych marek, w tym także do firmy Solaris.
W odpowiedzi na postawioną hipotezę na temat możliwego braku elastyczności BMZ Poland zapewniam, że BMZ Poland, jako ekspert w dziedzinie projektowania i produkcji baterii litowo-jonowych czujemy się w obowiązku dostarczać naszym klientom najlepsze rozwiązania, wskazywać możliwości, czy wręcz wyprzedzać ich potrzeby. Różnorodność oferowanych rozwiązań świadczy o naszej elastyczności w dopasowywaniu się do potrzeb naszych klientów i umiejętności budowania z nimi relacji.
Produkowane przez nas inteligentne systemy bateryjne znajdują zastosowanie w szerokim spektrum aplikacji, począwszy od narzędzi ogrodniczych, elektronarzędzi, magazynów energii, rowerów elektrycznych, skuterów, czy wreszcie przytoczonych w publikacji z 16.07 autobusów elektrycznych.
Baterie Solaris High Energy+ zostały zaprojektowane wyłącznie do pojazdów marki Solaris i są wynikiem współpracy Solaris Bus & Coach i BMZ Poland. Solaris High Energy+ to baterie nowej generacji o najwyższej energii w portfolio Solaris Bus & Coach, produkowane wyłącznie przez BMZ Poland.
Jarosław Kusto jest dyrektorem ds. zarządzania produktami i projektami BMZ Poland