LifeSpot kupuje mieszkania na wynajem od Cavare

Po pierwszej transakcji w Warszawie inwestorzy z rynku PRS planują zacieśnić współpracę.

Publikacja: 30.10.2024 08:55

LifeSpot celuje w portfel 6 tys. mieszkań na wynajem. Platforma PRS kupiła właśnie ponad 140 lokali

LifeSpot celuje w portfel 6 tys. mieszkań na wynajem. Platforma PRS kupiła właśnie ponad 140 lokali przy ul. Ostrobramskiej w Warszawie.

Foto: Mat. prasowe

Kontrolowana przez amerykański fundusz Ares platforma PRS LifeSpot kupiła 143 mieszkania w projekcie przy ul. Ostrobramskiej w Warszawie, który ma zostać oddany do użytkowania za rok. Wartość transakcji wyniosła 59 mln zł, a sprzedającym była Cavare, spółka z Grupy Cavatina, siostra notowanej na GPW firmy Cavatina Holding.

- Transakcja dotycząca Ostrobramskiej to początek dobrej współpracy pomiędzy Cavare a LifeSpot. W planach mamy kolejne wspólne przedsięwzięcia. Generalnym wykonawcą inwestycji jest spółka z naszej grupy, a projekt jest już w realizacji – skomentował Bartłomiej Wentlandt, dyrektor zarządzający Cavare.

Czytaj więcej

LifeSpot celuje w portfel 6 tys. mieszkań na wynajem

LifeSpot chce potroić zasób wynajmowanych lokali w trzy lata

Platforma LifeSpot powstała w III kwartale 2021 r., obecnie portfel liczy ponad 2 tys. mieszkań w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Łodzi i Katowicach, a drugie tyle lokali jest w budowie. Współwłaścicielem i asset managerem spółki jest Griffin Capital Partners. W wakacje Maciej Dyjas i Nebil Șenman, partnerzy Griffina, dokapitalizowali LifeSpot. Umowę ramową z platformą na budowę mieszkań (ale nie na wyłączność) ma również kontrolowany przez fundusz Ares giełdowy deweloper Murapol.

- Nieustannie szukamy nowych możliwości inwestycyjnych, aby wzbogacić nasze portfolio. Szczególną uwagę poświęcamy Warszawie, odpowiadającej za ponad 40 proc. całego polskiego rynku PRS. Zwiększamy obecność nie tylko w stolicy, ale także w innych miastach, ponieważ naszym strategicznym celem jest osiągnięcie 6 tys. oferowanych lokali w ciągu najbliższych trzech lat – powiedział Marek Obuchowicz, senior partner w Griffin Capital Partners.

Czytaj więcej

Grupa Cavatina dalej wierzy w PRS

Cavare zbuduje mieszkania dla siebie i dla innych

Cavare to firma założona wiosną zeszłego roku, która za cel stawiała sobie stworzenie zasobu 10 tys. lokali w ciągu pięciu lat. Grupa Cavatina w zakresie tworzenia spółek i ich strategii jest niezwykle elastyczna – dostosowując się do zmiennego otoczenia rynkowego. Przed powołaniem Cavare ambicje budowy portfela PRS miała spółka Resi Capital - ale zmieniła strategię i zaczęła sprzedawać mieszkania jak typowy deweloper. Co więcej, w mieszkaniówkę w zeszłym roku weszła też firma Cavatina Holding z uwagi na spowolnienie na rynku nieruchomości biurowych.

Zgodnie z najnowszym komunikatem, Cavare w ciągu najbliższych lat planuje zbudować i udostępnić do długoterminowego wynajmu 2,7 tys. mieszkań w największych miastach w Polsce. Ma działać zarówno jako operator budowanych projektów, jak i realizować je na potrzeby innych podmiotów.

Kontrolowana przez amerykański fundusz Ares platforma PRS LifeSpot kupiła 143 mieszkania w projekcie przy ul. Ostrobramskiej w Warszawie, który ma zostać oddany do użytkowania za rok. Wartość transakcji wyniosła 59 mln zł, a sprzedającym była Cavare, spółka z Grupy Cavatina, siostra notowanej na GPW firmy Cavatina Holding.

- Transakcja dotycząca Ostrobramskiej to początek dobrej współpracy pomiędzy Cavare a LifeSpot. W planach mamy kolejne wspólne przedsięwzięcia. Generalnym wykonawcą inwestycji jest spółka z naszej grupy, a projekt jest już w realizacji – skomentował Bartłomiej Wentlandt, dyrektor zarządzający Cavare.

Nieruchomości komercyjne
Warimpex opuszcza Rosję
Nieruchomości komercyjne
Rośnie aktywność inwestorów na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce
Nieruchomości komercyjne
Jest jeszcze dużo miejsca na nowe parki handlowe
Nieruchomości komercyjne
Jesienne ożywienie na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Nieruchomości komercyjne
Arche z większą siecią hoteli i wzrostem sprzedaży pokoi
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje