Przychody grupy kinowej Cineworld w 2014 roku kalendarzowym (do 1 stycznia 2015 r.) wyniosły 619,4 mln funtów. To o 52,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost ten to efekt włączenia do brytyjskiej grupy kinowego biznesu dawnego Cinema City International. Bez wpływu tego przejęcia, przychody Cineworld urosłyby o 1,7 proc.
Skonsolidowana EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) Cineworldu wyniosła 126,6 mln funtów, odpowiednio o 75,1 proc. więcej niż w 2013 r. i 7,4 proc.
Zysk netto Cineworld zamknął się w 2014 r. sumą 54,5 mln funtów (21,9 pensów na akcję), powiększając się o 159,5 proc.
Przychody dawnego biznesu kinowego Cinema City International urosły w ub.r. o 1,4 proc. do 240,1 mln funtów – wynika ze sprawozdania notowanej w Londynie firmy. Do kin w Izraelu, Polsce i kilku innych krajach Europy Środkowowschodniej sprzedało się 39,8 mln biletów (wzrost o 4 proc. rok do roku), a przychody z nich skoczyły do 140,5 mln funtów (wzrost o 2 proc.).
Widownia w polskich kinach Cinema City i iMax wzrosła o 6,8 proc. – podało Cineworld, informując jednocześnie, że promocje przyniosły spadek średniej ceny biletu w Polsce o 1,5 proc.