Jak informuje RF, istotą tego kredytu było zaciągnięcie zobowiązania kredytowego przez klienta, natomiast wypłata kwoty kredytu była dokonywana bezpośrednio na rachunek sprzedawcy lub pośrednika kredytowego. Firma oferująca sprzedaż pomp ciepła przejęła środki wypłacone z zaciągniętego przez klienta kredytu, zaś towaru i usługi montażu nie dostarczyła. Wystąpiła natomiast do Sądu z wnioskiem o ogłoszenie upadłości.
Czytaj więcej
W edycji na 2023 r. – kolejny rok realizacji programu – NFOŚiGW zmodyfikował jego zasady, dostosowując m.in. warunki finansowe do zmian na rynku, które nastąpiły w 2022 r., oraz wprowadzając nowe zachęty dla beneficjentów.
W konsekwencji
klienci pozostali z kredytami do spłaty i w stosunku do nich banki
podejmują działania windykacyjne. A niejednokrotnie kredytobiorcami są osoby osiągające niskie
dochody.
Rzecznik Finansowy apeluje o ostrożność w zawieraniu tego typu umów. Osobom bezpośrednio pokrzywdzonym tym procederem zaleca:
– niezwłoczne złożenie reklamacji do Banku oraz pośrednika kredytowego, zaś po wyczerpaniu trybu reklamacyjnego (nieuwzględnieniu reklamacji) nadesłanie do Rzecznika Finansowego wniosek o wszczęcie postępowania interwencyjnego;