Polacy rzucili się do wydawania pieniędzy. Zagranica też kupuje u sprzedawców z Polski

Sprzedaż internetowa w lipcu w Polsce wzrosła aż 16,4 proc. Największe wzrosty wykazały kategorie takie jak kosmetyki, akcesoria motoryzacyjne oraz sprzęt elektroniczny

Publikacja: 15.08.2024 15:30

Polacy rzucili się do wydawania pieniędzy. Zagranica też kupuje u sprzedawców z Polski

Foto: Adobe Stock

Sytuacja jeśli chodzi o nastawienie konsumentów do wydawania zmieniła się drastycznie co widać choćby po wynikach sektora internetowego. Na podstawie wyników 3 tys. czołowych firm widać, że był on doskonały. W lipcu b wartość BaseLinker Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce, wyniosła 143 pkt - wartość wyjściowa ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt. Przed miesiącem odczyt wynosił 133 pkt, a rok temu 123 pkt.

Czytaj więcej

Polacy powoli wracają na zakupy. Ale alkoholu kupują mniej

Ogromny wzrost zakupów w internecie

Analiza danych indeksu, oparta na zagregowanych wynikach 3 tys. czołowych e-commerce’ów w Polsce, pokazuje, że ich sprzedaż w internecie w lipcu 2024 r. była wyższa od tej przed rokiem aż o 16,4 proc. Na ten wynik składa się 11,5 proc. wzrost liczby zamówień rdr oraz wzrost średniej wartości zamówienia do 202,3 zł czyli rdr 4,4 proc. wzrostu. W relacji do czerwca 2024 r. lipcowy odczyt BaseLinker Index wyróżnia się wzrostem sprzedaży o 7,4 proc. Składa się na to wzrost liczby zamówień o 4,2 proc. przy wzroście średniej wartości zamówienia o 3,2 proc.

Autorzy opracowania podają, że sprzedaż krajowa rdr wzrosła o 16 proc., natomiast sprzedaż zagraniczna w tym samym okresie zwiększyła się o 18,6 proc.. Dodatkowo jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców utrzymuje się w okolicach 17 proc.

– Lipcowa sprzedaż w sieci wzrosła w ujęciu rocznym aż o 16,4 proc. Był to też jeden z najlepszych miesięcy od początku badania BaseLinker Index. Największe wzrosty zaobserwowaliśmy w takich kategoriach jak zdrowie i uroda, motoryzacja oraz elektronika – komentuje Łukasz Juśkiewicz, szef strategii w BaseLinker.

Zagranica pomaga sklepom

Warto podkreślić, że utrzymuje się także trend wzrostowy w udziale sprzedaży transgranicznej, która zanotowała skok o 18,6 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. – Od miesięcy obserwujemy rosnącą aktywność sprzedawców z Polski. Ich sprzedaż na naszych platformach w państwach bałtyckich i Finlandii w lipcu br. wzrosła trzykrotnie porównując rok do roku, co świadczy zarówno o przedsiębiorczości polskich sklepów internetowych, jak i coraz wyższym zapotrzebowaniu na ich produkty na tych rynkach – dodaje Jakub Stefański z Grupy PHH, operatora największych platform e-commerce w krajach bałtyckich (Pigu.lt na Litwie, Kaup24.ee w Estonii, 220.lv na Łotwie i HobbyHall.fi w Finlandii).

Widać to również po zainteresowaniu nowościami. Google zaprezentował nową serię urządzeń Pixel w tym smartfony, słuchawki Pro 2 i smartwatche. Wszystkie produkty dostępne są już w przedsprzedaży w Media Expert, który jest partnerem firmy w Polsce. Zainteresowanie sprzętem jest ogromne.

- Skala zamówień w pierwszym dniu po premierze jest bardzo satysfakcjonująca. Intensywnie przygotowywaliśmy się w ostatnich miesiącach do tego, by obsłużyć wszystkich dotychczasowych fanów Pixela – mówi Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.
Zgodnie z zapowiedzią, smartfony Pixel będą wysyłane do nabywców po 21 sierpnia. Pozostałe urządzenia we wrześniu.

Sytuacja jeśli chodzi o nastawienie konsumentów do wydawania zmieniła się drastycznie co widać choćby po wynikach sektora internetowego. Na podstawie wyników 3 tys. czołowych firm widać, że był on doskonały. W lipcu b wartość BaseLinker Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce, wyniosła 143 pkt - wartość wyjściowa ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt. Przed miesiącem odczyt wynosił 133 pkt, a rok temu 123 pkt.

Ogromny wzrost zakupów w internecie

Pozostało 86% artykułu
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Handel
Przez rosnące ceny zyskują programy lojalnościowe. Czym przyciągają sklepy?
Handel
Będą tysiące nowych sklepów. Żabka przedstawiła ambitne plany rozwojowe
Handel
Ekspresowy koniec sprzedaży mentolowych wkładów tytoniowych?
Handel
Koniec z alkotubkami. Producent wstrzymuje natychmiast ich produkcję