Polacy rzucili się do wydawania pieniędzy. Zagranica też kupuje u sprzedawców z Polski

Sprzedaż internetowa w lipcu w Polsce wzrosła aż 16,4 proc. Największe wzrosty wykazały kategorie takie jak kosmetyki, akcesoria motoryzacyjne oraz sprzęt elektroniczny

Publikacja: 15.08.2024 15:30

Polacy rzucili się do wydawania pieniędzy. Zagranica też kupuje u sprzedawców z Polski

Foto: Adobe Stock

Sytuacja jeśli chodzi o nastawienie konsumentów do wydawania zmieniła się drastycznie co widać choćby po wynikach sektora internetowego. Na podstawie wyników 3 tys. czołowych firm widać, że był on doskonały. W lipcu b wartość BaseLinker Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce, wyniosła 143 pkt - wartość wyjściowa ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt. Przed miesiącem odczyt wynosił 133 pkt, a rok temu 123 pkt.

Czytaj więcej

Polacy powoli wracają na zakupy. Ale alkoholu kupują mniej

Ogromny wzrost zakupów w internecie

Analiza danych indeksu, oparta na zagregowanych wynikach 3 tys. czołowych e-commerce’ów w Polsce, pokazuje, że ich sprzedaż w internecie w lipcu 2024 r. była wyższa od tej przed rokiem aż o 16,4 proc. Na ten wynik składa się 11,5 proc. wzrost liczby zamówień rdr oraz wzrost średniej wartości zamówienia do 202,3 zł czyli rdr 4,4 proc. wzrostu. W relacji do czerwca 2024 r. lipcowy odczyt BaseLinker Index wyróżnia się wzrostem sprzedaży o 7,4 proc. Składa się na to wzrost liczby zamówień o 4,2 proc. przy wzroście średniej wartości zamówienia o 3,2 proc.

Autorzy opracowania podają, że sprzedaż krajowa rdr wzrosła o 16 proc., natomiast sprzedaż zagraniczna w tym samym okresie zwiększyła się o 18,6 proc.. Dodatkowo jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców utrzymuje się w okolicach 17 proc.

– Lipcowa sprzedaż w sieci wzrosła w ujęciu rocznym aż o 16,4 proc. Był to też jeden z najlepszych miesięcy od początku badania BaseLinker Index. Największe wzrosty zaobserwowaliśmy w takich kategoriach jak zdrowie i uroda, motoryzacja oraz elektronika – komentuje Łukasz Juśkiewicz, szef strategii w BaseLinker.

Zagranica pomaga sklepom

Warto podkreślić, że utrzymuje się także trend wzrostowy w udziale sprzedaży transgranicznej, która zanotowała skok o 18,6 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. – Od miesięcy obserwujemy rosnącą aktywność sprzedawców z Polski. Ich sprzedaż na naszych platformach w państwach bałtyckich i Finlandii w lipcu br. wzrosła trzykrotnie porównując rok do roku, co świadczy zarówno o przedsiębiorczości polskich sklepów internetowych, jak i coraz wyższym zapotrzebowaniu na ich produkty na tych rynkach – dodaje Jakub Stefański z Grupy PHH, operatora największych platform e-commerce w krajach bałtyckich (Pigu.lt na Litwie, Kaup24.ee w Estonii, 220.lv na Łotwie i HobbyHall.fi w Finlandii).

Widać to również po zainteresowaniu nowościami. Google zaprezentował nową serię urządzeń Pixel w tym smartfony, słuchawki Pro 2 i smartwatche. Wszystkie produkty dostępne są już w przedsprzedaży w Media Expert, który jest partnerem firmy w Polsce. Zainteresowanie sprzętem jest ogromne.

- Skala zamówień w pierwszym dniu po premierze jest bardzo satysfakcjonująca. Intensywnie przygotowywaliśmy się w ostatnich miesiącach do tego, by obsłużyć wszystkich dotychczasowych fanów Pixela – mówi Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.
Zgodnie z zapowiedzią, smartfony Pixel będą wysyłane do nabywców po 21 sierpnia. Pozostałe urządzenia we wrześniu.

Sytuacja jeśli chodzi o nastawienie konsumentów do wydawania zmieniła się drastycznie co widać choćby po wynikach sektora internetowego. Na podstawie wyników 3 tys. czołowych firm widać, że był on doskonały. W lipcu b wartość BaseLinker Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce, wyniosła 143 pkt - wartość wyjściowa ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt. Przed miesiącem odczyt wynosił 133 pkt, a rok temu 123 pkt.

Ogromny wzrost zakupów w internecie

Pozostało 86% artykułu
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd