Polacy ruszyli po Paluszki Beskidzkie. Wzrost sprzedaży jest imponujący

Konsumenci masowo zwiększyli zakupy paluszków, by wesprzeć producenta, który w pożarze stracił jeden z zakładów. Wzrost sprzedaży jest imponujący.

Publikacja: 13.08.2024 12:59

Polacy ruszyli po Paluszki Beskidzkie. Wzrost sprzedaży jest imponujący

Foto: Adobe Stock

Po pożarze w fabryce firmy Aksam, produkującej popularne Paluszki Beskidzkie, do pomocy ruszyły nie tylko znane firmy, ale i konsumenci. Z danych aplikacji Listonic, służącej do tworzenia list zakupów, wynika, że marka Beskidzkie zanotowała w lipcu wręcz niespotykany na co dzień wzrost zainteresowania.

Polacy kupują Paluszki Beskidzkie

- Przez ostatnie miesiące udział marki Beskidzkie w kategorii paluszków i krakersów był stabilny i wynosił około 14-18 proc. Po pożarze i fali wsparcia w mediach społecznościowych w lipcu udział ten wzrósł do 49,1 proc. W ostatnich czterech tygodniach, w tym także w sierpniu, wzrost ten był jeszcze bardziej imponujący, osiągając 58,4 proc. — mówi Magdalena Garus, rzecznik Listonic, aplikacji do tworzenia list zakupowych.

Pomimo poważnego kryzysu producent paluszków zdecydował się na utrzymanie zatrudnienia. - Stabilne zatrudnienie jest ważne dla naszych pracowników, a utrzymanie miejsc pracy istotne dla naszej społeczności lokalnej gminy Kęty. Po pożarze, w którym spłonęły nasze hale produkcyjne, podjęliśmy decyzję o zagwarantowaniu zatrudnienia poprzez wprowadzenie rotacyjnego systemu pracy. Jesteśmy pod wrażeniem okazów społecznej solidarności, która nas spotyka każdego dnia – tłumaczył Adam Klęczar, prezes firmy Aksam. - Dzięki ogólnopolskiej akcji kupowania naszych produktów szybciej odbudujemy zakłady produkcyjne, dlatego cieszymy się, że nasi partnerzy handlowi w dodatkowy sposób wpierają nasze produkty – dodał.

Czytaj więcej

Producent znanych paluszków nie zwolni pracowników po pożarze. Dostaną pełną pensję

Dane z Listonic o zainteresowaniu Polaków akcją potwierdza analiza paragonów przeprowadzona przez Centrum Monitorowania Rynku, badającego sprzedaż w mniejszych sklepach.

Wynika z nich, że porównując dane z trzeciego oraz drugiego tygodnia lipca w sklepach niezależnych i miękkiej franczyzy do 300 mkw. obroty Aksam wzrosły o około 10 proc. W czwartym tygodniu wzrost ten wyniósł ponad 40 proc. (w porównaniu do trzeciego tygodnia). - W tym samym czasie sprzedaż całej kategorii słonych przekąsek, takich jak paluszki, precle i talarki, wzrosła o 13 proc. — mówi Monika Magryta, analityk CMR.

Lidl wspiera Aksam

Aksam, obok Lajkonik Snacks, jest jednym z czołowych producentów słonych przekąsek. Zgodnie z danymi CMR, odpowiada za 75 proc. udziału sprzedaży ilościowej oraz 77 proc. w ujęciu wartosciowym. Analizy Listonic wykazały, że pomiędzy czerwcem a lipcem tego roku przywiązanie do marki w tej kategorii wzrosło niemal dwukrotnie: z 5,5 do 9 proc.

Na wsparcie firmy Aksam zdecydował się mocno także Lidl, produkty są dostępne nie tylko w polskich sklepach, ale także są eksportowane do innych krajów.

- Dbamy o długotrwałe, partnerskie relacje z polskimi dostawcami. Beskidzkie to produkt, który mamy w stałej ofercie. Co ważne, produkty firmy Aksam eksportujemy również do innych krajów – artykuły te są oferowane w ramach akcji tematycznych m.in. w Niemczech, Holandii czy we Włoszech, a we Francji są w dostępne w ramach stałego asortymentu – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, rzecznik Lidl Polska. - Cieszymy się, że możemy pomóc w odbudowie hal produkcyjnych oraz wesprzeć firmę Aksam w tym trudnym dla niej czasie. Po wynikach widzimy, że sprzedaż Beskidzkich jest wyższa niż w standardowym okresie - dodaje.

Po pożarze w fabryce firmy Aksam, produkującej popularne Paluszki Beskidzkie, do pomocy ruszyły nie tylko znane firmy, ale i konsumenci. Z danych aplikacji Listonic, służącej do tworzenia list zakupów, wynika, że marka Beskidzkie zanotowała w lipcu wręcz niespotykany na co dzień wzrost zainteresowania.

Polacy kupują Paluszki Beskidzkie

Pozostało 91% artykułu
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd