Co trzeci Polak kupuje prezenty na Wielkanoc

Choć z obdarowywaniem kojarzy się raczej Boże Narodzenie, to popularność kupowania prezentów z okazji Wielkanocy też rośnie. Zadowolone są z tego sklepy. I producenci słodyczy.

Publikacja: 29.03.2023 14:13

Co trzeci Polak kupuje prezenty na Wielkanoc

Foto: Adobe Stock

Najczęściej przy okazji Wielkanocy kupowane są prezenty dla dzieci, najrzadziej dla rodziców i dziadków - wynika z badania PayPo, operatora płatności odroczonych. Upominki z tej okazji kupuje już 37 proc. Polaków, najpopularniejsze są słodycze, a kwota zakupu zazwyczaj mieści się w przedziale 50-100 zł.

Czytaj więcej

Większość Polaków chce oszczędzać podczas świąt. Walka na okazje

Dodatkowo 31 proc. badanych przyznaje, że sporadycznie również kupuje prezenty z tej okazji co pokazuje rosnąca skalę zjawiska. Dla handlu to oczywiście doskonała wiadomość, zwłaszcza biorąc pod uwagę spowolnienie koniunktury i ograniczanie zakupów. Według badania kupowanie wielkanocnych prezentów jest najbardziej powszechne w województwie pomorskim, co potwierdziło aż 61 proc. ankietowanych. Na ten gest najrzadziej decydują się mieszkańcy łódzkiego - 43 proc. Pod względem obdarowywanych osób wyróżnia się województwo zachodnio-pomorskie, którego mieszkańcy najczęściej decydują się na upominki dla całej rodziny (43 proc.)

Czytaj więcej

To będzie droga Wielkanoc. Ceny popularnych produktów wzrosły o ponad 20 proc.

W czołówce najczęściej kupowanych upominków plasują się słodycze i czekoladki, po które sięga aż 62 proc. ankietowanych. Mniejszą popularnością cieszą się zabawki i gry (33 proc.), świąteczne dekoracje (31 proc.), dodatki do domu i kosmetyki (po 22 proc.), książki (16 proc.), ubrania (12 proc.) czy kwiaty (11 proc.). 17 proc. badanych wskazało, że z okazji Wielkanocy wybiera inny prezent dla bliskich.

Ankietowani najczęściej przeznaczają na upominek kwotę w przedziale 50-100 zł, co potwierdziła jedna czwarta badanych. Niewiele mniej, bo 23 proc. osób, wskazało przedział 100-200 zł lub 10-50 zł (22 proc.). 12 proc. Polaków przeznacza na tę okazję od 200 do 500 zł, prezenty za 500 i więcej złotych kupuje zaledwie 3 proc., a 16 proc. przeznacza na upominki jeszcze inną kwotę.

Najczęściej przy okazji Wielkanocy kupowane są prezenty dla dzieci, najrzadziej dla rodziców i dziadków - wynika z badania PayPo, operatora płatności odroczonych. Upominki z tej okazji kupuje już 37 proc. Polaków, najpopularniejsze są słodycze, a kwota zakupu zazwyczaj mieści się w przedziale 50-100 zł.

Dodatkowo 31 proc. badanych przyznaje, że sporadycznie również kupuje prezenty z tej okazji co pokazuje rosnąca skalę zjawiska. Dla handlu to oczywiście doskonała wiadomość, zwłaszcza biorąc pod uwagę spowolnienie koniunktury i ograniczanie zakupów. Według badania kupowanie wielkanocnych prezentów jest najbardziej powszechne w województwie pomorskim, co potwierdziło aż 61 proc. ankietowanych. Na ten gest najrzadziej decydują się mieszkańcy łódzkiego - 43 proc. Pod względem obdarowywanych osób wyróżnia się województwo zachodnio-pomorskie, którego mieszkańcy najczęściej decydują się na upominki dla całej rodziny (43 proc.)

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd