Czasy tłoku w centrach handlowych powoli przechodzą do przeszłości, a właściciele czy zarządcy takich obiektów muszą się solidnie napracować, aby przyciągnąć klientów.
Firma Cherry Business Performance Management sprawdziła, jaki wpływ na odwiedzalność galerii Riwiera w Gdyni miało zorganizowanie jej urodzin. Badanie przeprowadzone zostało za pomocą specjalnych urządzeń rozmieszczonych w centrum, które monitorują klientów posiadających telefon komórkowy z włączonym wi-fi.
– System „widzi" więc stałych klientów i ich ścieżki, czyli w jaki sposób, gdzie, kiedy i jak często poruszali się po centrum, oraz także nowych – między innymi tych, których przyciągnęło wydarzenie – wyjaśnia Paweł Henke, prezes Cherry BPM. – Można dzięki temu określić, jakie wydarzenia są opłacalne, które generują największy ruch, czy wpływają na budowanie lojalności nowych klientów.
Z badania wynika, że centrum zanotowało wzrost liczby klientów o 22 proc., niektóre sklepy zaś – zwłaszcza sieci z modą młodzieżową – odwiedziło nawet ponad 200 proc. więcej gości niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
– Generalnie tego typu dane wspomagają zarządzanie placówką handlową w różnych obszarach – między innymi różnicowania stawki czynszu, analizie opłacalności eventów, czy optymalizacji kampanii marketingowych – dodaje Paweł Henke.